בעולם

החזית השמינית: מזכ''ל האו''ם מגיב לפעילות צה''ל ביו''ש

מזכ''ל האו''ם גינה את מבצע 'מחנות קיץ' בו צה''ל פועל לסיכול הטרור ביו''ש, וקורא 'להפסקת האלימות'. בדבריו, המזכ''ל גוטרס אינו מזכיר כלל את החמאס או הקר לטרור
דורון בלוך | 
אנטוניו גוטרש מזכ"ל האו"ם (צילום shutterstock)
עוד לילה עמוס בו צה''ל פועל באינטנסיביות בשטחי יהודה ושומרון לביצוע מעצרים וחיסול מבוקשים במסגרת מבצע 'מחנות קיץ' שנועד להתמודד עם הטרור  בשטחים, אזור שכבר כונה על ידי שר החוץ ישראל כ''ץ 'החזית השמינית' עליה טען כי איראן מנסה להקים בה חזית שתפעל מתוך ישראל כנגד המדינה.
בתגובה לפעילות זו של צה''ל, התבטא על כך הבוקר (חמישי) מזכ''ל האו''ם אנתוניו גוטרס, שמוביל מתחילת המלחמה קו תפיסתי כנגד מדינת ישראל במלחמתה מול החמאס, ומתבטא רבות כנגד מדינת ישראל וצה''ל. בדבריו, אמר המזכ''ל גוטרס "ההתפתחויות האחרונות בגדה המערבית הכבושה, כולל  החלת ישראל בפעולות צבאיות רחבות היקף, מדאיגות מאוד". והוסיף "אני מגנה בחריפות את אובדן החיים, כולל של ילדים, ואני קורא להפסקה מיידית של פעולות אלו".
בנוסף על דברים אלו, בכרזה מעוצבת שפרסם המזכ''ל גוטרס בחשבון ה-X שלו, כתב כי "רק סיום הכיבוש וחזרה לתהליך מדיני משמעותי שיבוסס על פתרון שתי המדינות, יביאו לסיום האלימות". בדבריו, גוטרס אינו מתייחס ומזכיר כלל את המילים 'חמאס', 'טרור', או כל ביטוי המרמז על הצד הנ''ל.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה