בארץ

ישראל תגיב לרצח ששת החטופים? אלו האפשרויות שעומדות על הפרק

הולכת וגוברת קריאה מצד הדרג המדיני להגביר את הפעולות הצבאיות בעזה. כעת פועלות בחזית שתי אוגדות עיקריות המנוהלות על ידי אלפי לוחמים. גורמים מדיניים הציעו להכניס אוגדה נוספת לעזה ולהגביר את עצימות הלחימה, כפי שהיה בתחילת התמרון הקרקעי
מערכת ice |  1
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צהל)
על רקע רצח ששת החטופים, הולכת וגוברת קריאה מצד הדרג המדיני להגביר את הפעולות הצבאיות בעזה. על פי הפרסום של שי לוי ב-mako, הצבא מתלבט כיצד להגיב לרצח החטופים וממתין להנחיות נוספות מהדרג המדיני.
צה"ל מתמודד עם מגבלות משמעותיות: הסד"כ הנוכחי מתוח עד הקצה, וסל הכלים הצבאי מוגבל. כל פעולה עתידית תדרוש שילוב בין אמצעים צבאיים לבין גישה מדינית ודיפלומטית על מנת לייעל את התגובה. בחזית עזה, הנחשבת לזירה המרכזית במבצעי הלחימה, פועלות שתי אוגדות עיקריות המנוהלות על ידי אלפי לוחמים.
כוחות אלו פרוסים ברפיח, במרכז הרצועה ובדרום העיר עזה, והם מנהלים פעולות לחימה אשר הביאו לעלויות כבדות. ייתכן שיתבצעו הרחבות של שטחי הפעולה או פשיטות נוספות באזורים שירדו מהכותרות לאחרונה. עם זאת, לא צפויים שינויים מהותיים בתוכנית המבצעית הנוכחית, שהצבא מבצע בהתאם למידע מודיעיני עדכני.
גורמים מדיניים הציעו להכניס אוגדה נוספת לעזה ולהגביר את עצימות הלחימה, כפי שהיה בתחילת התמרון הקרקעי. אך נכון לעכשיו, אין תוכניות ברורות כיצד לשלב אוגדה נוספת, ובצה"ל טוענים כי היכולות המבצעיות הנוכחיות מספקות לצורך המשימות המתוכננות. אלא שהאירועים שקדמו למציאת ששת גופות החטופים הביאו לדרישה להנחות את הממשלה לשנות את האסטרטגיה הצבאית ולמקד את מאמצי הלחימה בחזית לבנון, תוך הפיכת עזה לזירה משנית.
בינתיים, אין החלטות שיכולות להוביל לשינוי משמעותי בתכנית, והצבא פועל בעיקר בתגובה לאירועים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תגובה לרצח החטופים
    פוטין 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחזה מטכ"ל יהיר ופחדן.לא רוצים להילחם. צריך לפטר,את גלאנט והרמטכ"ל וכל קציני המטכ"ל.להעלות בכמה דרגות את אלופי המשנה וסגני האלוף ולתת להם לשטח את עזה
    סגור