בארץ

הסלמה בצפון: הושמדו משגרי טילים שכוונו לירות לתל אביב ב-5:00

אחרי שחיזבאללה תכנן להוציא מתקפה על גוש דן, צה"ל ביצע התקפה מקדימה במוקדים שונים במדינה השכנה. כחלק מהערכת המצב העדכנית, שר הביטחון יואב גלנט הכריז על מצב מיוחד בעורף בכל שטח הארץ. הכרזת מצב החירום תאפשר לצה״ל לקבוע לאוכלוסייה הנחיות מיוחדות, להגביל התקהלויות ולסגור אתרים במקומות הרלוונטיים
מערכת ice |  4
תקיפה של צהל בלבנון (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין)
לילה סוער מאוד בצפון ובוקר מתוח. צה"ל פתח במכת מנע בלבנון, בעקבות זיהוי כוונה של חיזבאללה למתקפה נגד ישראל באזור המרכז. כ-150 שיגורים בוצעו עד כה לשטח ישראל, התקבלו קריאות במד״א על שני פצועים: 1 במצב קשה בנהריה, ועוד 1 קל בעכו. כוחות רפואה בדרכם לזירות.
על פי גורם מודיעין מערבי לניו יורק טיימס: התקיפה המקדימה של ישראל בלבנון פגעה במשגרי טילים שכוונו לירות לתל אביב לפנות בוקר, בסביבות השעה 5:00 על פי ההערכות. הגורם המערבי הוסיף כי כל המשגרים שהותקפו - הושמדו וכי ישראל מצפה לתגובה גדולה של חיזבאללה.

כחלק מהערכת המצב העדכנית, שר הביטחון יואב גלנט, הכריז כעת על מצב מיוחד בעורף בכל שטח הארץ. הכרזת מצב החירום תאפשר לצה״ל לקבוע לאוכלוסייה הנחיות מיוחדות, להגביל התקהלויות ולסגור אתרים במקומות הרלוונטיים. 

ראש הממשלה נתניהו יכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בשעה 07:00 בקריה,לעת עתה בוטלו טיסות ונדחו כל טיסות הבוקר שאמורות היו לנחות או להמריא מנתב"ג או לנחות בו וזאת עד להודעה חדשה.
לאור הודעת דובר צה"ל וההסלמה בצפון, החליט ראש העיר יונה יהב לכנס את הנהלת העירייה במנ"מ (מרכז ניהול המשברים) ולעבות את החבלים בכוח אדם מקסימלי. נעדכן אתכם בכל התפתחות. נא להיות קשובים להנחיות שנפרסם במהלך היום בקבוצות העדכונים השונות של העירייה.
עיריות במרכז הארץ ביניהן פתח תקווה, תל אביב, גבעתיים פותחות מקלטים לאחר הערכת מצב. פיקוד העורף משנה הנחיות: מגוש דן צפונה (לא כולל שומרון)- פעילות חינוכית רק אם אפשר להגיע בזמן התראה למרחב מוגן, כל החופים יהיו סגורים
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כתבתי תגובה מדוע לא פורסם. (ל"ת)
    אזרח 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תגובה
    אזרח 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מאמין לכם,אתם ממחזירים יותר מדי
    סגור
  • 2.
    תגובה
    אזרח 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מאמין לכם,אתם ממחזירים יותר מדי
    סגור
  • 1.
    צפון חלק מישראל
    דניאל גבול הצפון 08/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תושבי הצפון אומרים חוזרים אנחנו בבית מלון תתחילו לתקוף בלבנון ללא הפסקה להגיע לנצחון מוחלט צה''ל לא יפעל עוצמה חשש שר אוצר יסגור את ברז כסף מלנות נצטרח לחזור לא יסתים מלחמה תתחילו לפעול כבר למה מחכים מי מחכים שר הבטחון של אמריקה די אדשות
    סגור