בארץ

תא"ל ברק חירם נכנס לתפקיד מפקד אוגדת עזה - בטקס שנערך בשטח הרצועה

האירוע הרשמי התרחש במרחב שכונת בית חאנון שבצפון רצועת עזה. מפקד האוגדה היוצא, אבי רוזנפלד, הודיע לפני כחודשיים כי הוא מסיים את תפקידו בעקבות מחדל ה-7 באוקטובר. מינויו של חירם מתרחש על רקע ביקורת שהופנתה כלפיו, ולאחר פרסום תוצאות תחקיר "הבית של פסי"
מערכת ice | 
ברק חירם (צילום דובר צה"ל)
הבוקר (שני) בשטח רצועת עזה ערך תא"ל ברק חירם, מפקד אוגדת עזה הנכנס, את טקס כניסתו לתפקיד הבכיר. האירוע התחרש סמוך לבית חאנון, ונערך בהשתתפות חיילים ומפקדים, חירם יחליף בתפקידו את תא"ל אבי רוזנפלד, שפרש מתפקידו ומשירות צבאי לאחר מחדל ה-7 באוקטובר. 
מפקד האוגדה היוצא, אבי רוזנפלד, הודיע לפני כחודשיים כי הוא מסיים את תפקידו ולוקח אחריות על חלקו במחדל השבת השחורה. רוזנפלד כתב: “נכשלתי במשימת חיי להגן על העוטף, כל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו ואני האחראי באוגדה 143. במשך שעות ארוכות לא הצלחנו להגן על היישובים ועל הכוחות במוצבים מול אלפי המחבלים”. 
 
על פי דיווח של יואב זיתון ב-ynet, טקסי חילופי מפקד אוגדת עזה נערכו לאורך שנים, עד המלחמה, במחנה מפקדת האוגדה הסמוך לקיבוץ רעים. אוגדת עזה מקימה את אזור החיץ בגבול שנוגס בעומק של ק"מ אחד בממוצע בשטח הרצועה מעבר לגדר הגבול, אך ברובה מגנה על הנגב המערבי מתוך השטח הישראלי. 
מינויו של חירם מתרחש על רקע ביקורת בצל מעורבותו בלחימה ב-7 באוקטובר, לרבות פריצת הימ"מ ל"בית של פסי" שבו נהרגו פסי כהן ז"ל וקרובי המשפחה שהתארחו בביתה לרגל שמחת תורה. בתחקיר שנערך מאוחר יותר, נקבע כי ההחלטה לשגר את ארבעת הפגזים החלולים לקרבת הבית ולעליית הגג שלו הייתה סבירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה