בארץ

סערת גיוס החרדים: עימותים אלימים בין המשטרה למפגינים בבקו"ם

על רקע צווי הגיוס שנשלחו לחרדים, בסמוך לכניסה לבקו"ם התפתחה הפגנה בהובלתם של מאות חרדים קיצוניים. בהמשך נרשמו עימותים אלימים בין החרדים למשטרה ומספר עיתונאים הותקפו | כל הפרטים
מערכת ice | 
גיוס חרדים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מאות קיצוניים מהחברה החרדית הגיעו הבוקר (שני), לכניסה לבקו"ם ופתחו בהמחאה על רקע צווי הגיוס שנשלחו למאות צעירים חרדים. במהלך המחאה הכניסה לבקו"ם נחסמה, התפתחו עימותים אלימים בין שוטרים ששהו במקום לבין החרדים ומספר עיתונאים אף הותקפו.
באותה העת התרחש יום גיוס של היחידות הלוחמות והמתגייסים התבקשו אף להקדים ואלו שבחרו לא לעשות זאת הוטרדו על ידי החרדים ששהו במקום. בהמשך, הכניסה לבקו"ם נחסמה לכל מי שאינו מתגייס היום. 
 
 
בהמשך, העימותים עם המפגינים החרדים אף הסלימו ובהמשך עיתונאים שהגיעו למקום הותקפו. אחת מהן, זו כתבת ישראל היום מרב סבר הותקפה גם היא: "קבלת הפנים שחיכתה לי בלשכת הגיוס - זריקת בקבוקי מים על הגוף שלי, קריאות 'שיקסע אין לך זכות דיבור', 'תעופי מפה', 'תמותי', ו'אסור לך להיות פה'. עשרות בחורים עטים על בחורה אחת באלימות. בושה וחרפה".
 
המערכת הפוליטית מיהרה להגיב לאירוע החמור. בין המגיבים ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שצייץ בחשבון שלו ב-X (טוויטר לשעבר): "אי אפשר לפזר סיסמאות של 'ביחד ננצח' אם אין ביחד נתגייס. איפה הניידת של המעצרים? איפה בן גביר? איפה כל הליכודניקים שלא מפסיקים לדבר על ביטחון? זו הפגנה אלימה נגד המדינה, לא ארבעה אנשים שיושבים עם ג'חנון בגינה ציבורית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה