משפט

"מי שמקבל צו גיוס, שיקרע אותו": האמירה של הרב - והסערה הציבורית

עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון פנתה בתלונה על ביצוע עבירות פליליות נגד הרב יצחק יוסף. המכתב נשלח לשר הביטחון גלנט, ליועמ"שית בהרב-מיארה ולראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל. לדברי העמותה, הכרזותיו מהוות עבירות של המרדה על פי חוק העונשין ושידול לעבירה על חוק שירות ביטחון
מערכת ice |  1
הפגנות החרדים נגד גיוס (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון פנתה בתלונה על ביצוע עבירות פליליות נגד הרב יצחק יוסף. זאת בעקבות התבטאותו כי "מי שיקבל צו גיוס, שיקרע אותו". והתבטאות נוספת שהרחיבה את ה"פטור" כביכול גם ל"בטלנים". מכתב התלונה נשלח לשר הביטחון, יואב גלנט, ניצב יגאל בן שלום, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל ועו"ד גלי בהרב מיארה, היועמ"שית.
במכתב התלונה שכתב הרב עו"ד אורי רגב, מנכ"ל חדו"ש, צוטטו דבריו של הרב יוסף שאמר כי "מי שמקבל צו גיוס, יקרע את צו גיוס, לא ילך. ..  הוא חייל בצבא השם. לא יפחד מהם. בוודאי שהוא לא ישמע להם. אם ייקחו אותו לבית סוהר - יבוא איתו ראש הישיבה". עוד אמר כי "כל בן תורה פטור מללכת לצבא, גם מי שהוא בטלן ולא לומד... לא הולכים לשם, נקודה".
הרב רגב פרט בתלונתו כי הכרזותיו של הרב יוסף מהוות עבירות של המרדה על פי חוק העונשין ושידול לעבירה על חוק שירות ביטחון. על פי הרב רגב "הדברים מדברים בעד עצמם ואינם צריכים לא דרש ולא פירוש. משמעותם הפלילית החמורה חד משמעית, והשלכותיה מרחיקות לכת בשיבוש גיוס חיילים מן המגזר החרדי בכלל ובעת החירום הזאת בפרט. בנסיבות אלה ברור כי מדיניות ההתעלמות מדבריו והתנהלותו הפלילית של הרב יוסף בתחומים שונים בעבר אינה יכולה להימשך עוד". במכתבו דורש הרב רגב כי ינקטו צעדים חקירתיים ופליליים כנגד הרב יוסף, ומבהיר כי אם רשויות אכיפת החוק לא יעשו זאת, תשקול חדו"ש פניה לבתי המשפט.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדוע ?
    מועלם עזרא 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע לא עוצרים את הרב מכובד ככל שיהיה על הסתה ועידוד להפרת חוק ?
    סגור