בארץ

בחסות הפטור מוויזה: מה אפשר לעשרות פעילי BDS להיכנס לישראל?

בחסות הסכם הפטור מוויזה: בחודשים האחרונים, פעילי שמאל קיצוניים ו-BDS, מנצלים פרצה בהסכם שבמקור אפשרה לפלסטינים אמריקאים להיכנס ולצאת לישראל על מנת להגיע לכאן ולבצע שורה של פעולות שנויות מחלוקת. מה המדינה מתכננת לעשות בנידון? | כל הפרטים
מערכת ice |  1
אנטישמיות בעולם (צילום shutterstock)
בחודש אפריל האחרון, יצא לדרך הסכם הפטור מוויזה בין ישראל לארה"ב, אשר מאפשר לאזרחי שתי המדינות להיכנס לכל אחת מהמדינות באופן חופשי. בשגרה, אין ספק שהאירוע הזה והעובדה שיש מי שמנצל אותו לרעה היו זוכים לתשומת לב יותר משמעותית בשיח התקשורתי וציבורי, אך אירועי המלחמה בעלי חשיבות גדולה יותר.
על פי הפרטים, שפורסמו לראשונה בישראל היום מי שמנצלים את ההסכם פעילי BDS ותנועות שמאל קיצוניות מארה"ב. למעשה, הפעילים מנצלים סעיף בהסכם שנועד במקור לאפשר לפלשתינים בעלי אזרחות אמריקנית לצאת ולהיכנס לישראל, אך בחודשים האחרונים, אותם פעילי שמאל ו-BDS, מגיעים לישראל ולצד קיום הפגנות במוקדים שונים בארץ, חלקם תועדו מבצעים פעילות שנויה במחלוקת בשטחי יהודה ושומרון. 
ברשות האוכלוסין וההגירה טוענים שכלל האזרחים האמריקאים שנכנסו לישראל עבורו בדיקה של ביקורת הגבולות טרם כניסתם למדינה, אך המצב בשטח מראה שהבדיקה הזו לא עזרה בהרבה למנוע מקיצוניים שלחלקם יש איסור כניסה לארץ לשהות כאן.
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "בהתאם למתווה גיבוש ביקורת הגבולות לאזרחי ארה"ב מתאפשרת הגעה של אזרחים אמריקנים למעבר הגבול, ללא צורך בדרישת אשרה מראש, לרבות אזרחים אמריקנים המחזיקים באזרחות נוספת של אחת ממדינות האויב, או תושבות פלשתינית".
עוד נמסר כי: "המתווה מציין מפורשות שכל האזרחים האמריקנים יהיו כפופים לבדיקת ביקורת גבולות, באופן שוויוני לשאר אזרחי העולם. משמעות הדבר היא, כי ככל שיש חשש הגירתי, ביטחוני או אחר, המתעורר בעניינו הספציפי של אזרח אמריקני, ביקורת הגבולות הישראלית מוסמכת לאסור את כניסתו לישראל והינה בעלת שיקול הדעת הבלעדי בנושא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ומה הסיפור עם הקנדי שדקר חיילים לפני כמה שבועות? (ל"ת)
    בב 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור