בארץ

איומים וסחר בדרכונים: הקשיים עמם מתמודדים ברשות האוכלוסין

מאז פרוץ מגפת הקורונה, יש קושי רב בהשגת תור להנפקת דרכון. גורמים ברשות האוכלוסין טוענים כי הסיבה לכך היא חשש מגורמים עוינים שיתפסו תורים ויסחרו בהם תמורת תשלום, כפי שכבר עשו בעבר

מערכת ice | 
תיירות (צילום shutterstock)
אחת הבעיות המרכזיות בישראל היא השגת תור להנפקת דרכון. בדיקת ישראל היום באתר רשות האוכלוסין וההגירה מעלה כי קשה להשיג תורים ללשכות מרכזיות כגון: תל אביב, ירושלים, חיפה, אשדוד וערים גדולות נוספות. 
התורים הקרובים הם רק לעוד כמה חודשים, כך שלא ניתן להזמין תור לשבועות הקרובים להנפקת דרכון. גורמים ברשות האוכלוסין אישרו כי הסיבה לכך היא חשש מגורמים עוינים שינסו להשתלט על מערכות ההזמנות באתר ולסחור בתורים תמורת תשלום, כפי שכבר קרה בעבר. 
ברשות האוכלוסין ובמשרד הפנים מקדמים בימים אלו פתרון שיאפשר הנפקת דרכונים מהבית, אך מדובר בתהליך ארוך שעדיין יצריך חקיקה. שר הפנים משה ארבל אמר: "פתיחת התורים מתבצעת באופן מבוקר בכדי למנוע השתלטות גורמים בלתי רצויים וכדומה. במקביל, אנו מקדמים בימים אלה תיקון חקיקה שיאפשר הנפקה מהבית.
עוד הוסיף: "מדובר בצעד חשוב נוסף של רשות האוכלוסין במטרה לענות על צרכי האזרחים ולתת פתרון לחלק גדול מהאוכלוסייה, שלא יצטרך לכתת רגליו ללשכות הרשות ויוכל להזמין דרכון או תעודת זהות מבלי לצאת מהבית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה