בארץ

מגדלים כלבים? זה החוק החדש שאתם חייבים להכיר | כל הפרטים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הקמת מאגר מידע גנטי של כלבים. מוצע להסמיך רשות מקומית שתרצה להקים ולהפעיל בתחומה מאגר DNA מקומי לכלבים אשר בעליהם מתגוררים דרך קבע באותה רשות. בכך, תוכל הרשות לאתר בעלי כלב שגלליו נמצאו במרחב הציבורי בתחומה

מערכת ice | 
כלב (צילום unsplash)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הקמת מאגר מידע גנטי של כלבים, התשפ"ד - 2024. 15 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.  מוצע להסמיך רשות מקומית שתרצה להקים ולהפעיל בתחומה מאגר DNA מקומי לכלבים אשר בעליהם מתגוררים דרך קבע באותה רשות.
עוד מוצע כי רשות מקומית שהקימה מאגר כאמור תהיה רשאית ליטול מכלבים אשר בעליהם מתגוררים דרך קבע בתחומה, באופן חד פעמי, דגימת DNA לשם עריכת בדיקה גנטית לכלב. 
בנוסף, מוצע כי רשות מקומית תהיה רשאית להשתמש במידע הגנטי המצוי במאגר כדי לאתר בעלי כלב שגלליו נמצאו ברשות הרבים בתחומה. במסמכי הצעת החוק, נכתב כי לא תיקבע סנקציה פלילית על אי מתן דגימה כאמור. 
בדברי ההסבר להצעה צוין: "רשויות מקומיות ברחבי הארץ מתמודדות עם קיומם במרחב הציבורי של גללי כלבים שאינם נאספים על ידי בעליהם. הגללים נותרים ברחובות, פוגעים במראה העיר ובחזות העיר ובאיכות חיי התושבים ואף עלולים להוות מפגע תברואתי".
"על אף ניסיונותיהן של חלק מהרשויות המקומיות להתמודד עם התופעה בדרכים שונות, ובכלל זה על ידי התקנת מתקני שקיות אשפה ייעודיות לאיסוף הגללים ופיזור פחים בגינות, נותרים גללים במרחב הציבורי", כך נכתב.
ח"כ נאור שירי (יש עתיד): "זאת הצעת חוק שהייתה צריכה לעבור לפני שנים. המציאות כיום שבה בעלי כלבים לא אוספים את צואת כלבם באין מפריע, בזמן שאין לפקחים כלים אפקטיביים לאכיפה, מגיעה לסיומה. מדובר בפתרון ראוי לבעיה שפוגעת בכלל אזרחי ישראל, ומותאמת לשנת 2024. אני מודה לראשי הרשויות המקומיות על התמיכה בחוק, לחבר הכנסת אלי דלל על שיתוף הפעולה וליו"ר ועדת כלכלה, ח"כ דוד ביטן, על קידום החוק בצורה מקצועית בוועדה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה