בארץ

"חומת המגן האנושית": הצעת החוק שתעניק חסינות לאזרחים שנלחמו

הצעת חוק חדשה תדרוש חסינות לאלו שנלחמו באירועי השביעי באוקטובר מפני חקירה על פעולתם  "מתייחסים אליהם כאחרוני הפושעים ולא מייחסים חשיבות לכך שמדובר באנשים המחרפים נפשם מידי יום"
דורון בלוך | 
אלמוג כהן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הצעת חוק חדשה תדרוש חסינות לאזרחי ישראל שנלחמו בשבעה באוקטובר מפני חקירה והעמדה לדין. זאת לאחר הסערה שהתחוללה בעקבות  האזרחים שנחקרו תחת החשד לרצח מחבלי הנוחבה.
בדברי ההסבר להצעת החוק נטען כי "למרות הכלים המצויים בידי הרשויות השונות, נראה כי חומת המגן האנושית- חיילי צה''ל ומפקדיו, אנשי כוחות הבטחון ובכללם אזרחים גיבורים, נשארו חשופים לאישומים פליליים ולדיונים משפטיים, בהם מתייחסים אליהם כאחרוני הפושעים ולא מייחסים חשיבות לכך שמדובר באנשים המחרפים נפשם מידי יום על מנת להגן על כל אזרחי ישראל, תוך סיכון חייהן וחיי חבריהם".
יוזם החוק חה''כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) אמר: "לאחר הרדיפה של הפרקליטות אחר הגיבורים שנלחמו בשבעה באוקטובר מול מחבלי חמאס, עם הגשת אישומים פליליים. היום לאחר שבועות של הכנה הגשתי את הצעת החוק  שנותנת הגנה משפטית  לאזרחי ישראל וחיילנו בכך שאסור לזמנם לחקירה פלילית. לא נאפשר יחס משפיל ומבזה לאזרחנו וחיילנו שלחמו בשבעה באוקטובר כאחרוני הפושעים, ההרתעה של המערכת המשפטית צריכה להיות כלפי אויבי ישראל ולא כלפי מגיני המדינה. שנלחמו ועודם נלחמים ומוסרים את נפשם למעננו".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה