משפט

בשווי של 50,000 שקל: אלו החשודים שסחרו בבעלי חיים בניגוד לחוק

לוחמי מג"ב דרום ופקחי רשות הטבע והגנים עצרו שני חשודים ממרכז הארץ אשר עסקו בהברחת וסחר בלתי חוקי בבעלי חיים המצויים בסכנת הכחדה. הכוחות ביימו עסקה במהלכה נפגשו עם החשודים ורכשו מהם תוכי מסוג "קקדו שקדים" - מין בסכנת הכחדה בשווי של כ-50 אלף שקל

מערכת ice | 
התעללות בבעלי חיים (צילום shutterstock)
בשבועות האחרון פעלו בלשי היחידה המרכזית של מג״ב דרום יחד עם פקחי רשות הטבע והגנים בחשודים שעסקו בהברחת וסחר בלתי חוקי בבעלי חיים המצויים בסכנת הכחדה וזאת תוך הפעלת יכולת מודיעיניות ומבצעיות מתקדמות.
אמש (שני) נערכה פעילות נרחבת של בלשי ולוחמי מג״ב דרום, כאשר במסגרתה ביימו הכוחות עסקה שבמהלכה נפגשו הבלשים עם שני חשודים במרכז הארץ ורכשו מהם תוכי מסוג ״קקדו שקדים״ - מין בסכנת הכחדה בשווי של כ-50 אלף שקל. לאחר שלוחמי מג"ב דרום איתרו את החשודים ועיכבו אותם לחקירה, הוחלט להעביר את התוכי לבדיקות וטרינריות.
על פי היחידה המרכזית של מג"ב דרום ופקחי רשות הטבע הגנים, מדובר בשני חשודים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם. השניים נעצרו והועברו להמשך חקירה משותפת ביחידה המרכזית של מג״ב דרום ורשות הטבע והגנים.


(צילום: דוברות רשות הטבע והגנים)
ברשות הטבע והגנים מדגישים כי סחר לא חוקי בחיות בר מהווה כיום אחד מהגורמים העיקריים לצמצום המגוון הביולוגי בעולם ומושך אליו גורמי פשיעה רבים. הסחר הלא חוקי בבעלי חיים מוכר כגורם הפשיעה השלישי בהיקפו הכלכלי בעולם.
"הרשות תמשיך לפעול להגן על הטבע הישראלי, לרבות מאיום סחר לא חוקי המעמיד בסיכון את חיות הבר כחלק מהמחויבות לשמירת טבע עולמית ומקומית", כך נמסר מטעם רשות הטבע והגנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה