בארץ

מהפכה במסחר בעלי החיים? המהלך שימתן את שוטטות הכלבים והחתולים

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק צער בעלי חיים. מטרת הצעת החוק הינה צמצום ההתרבות והשוטטות של כלבים והסדרה בחוק עיסוק ברבייה ובמכירה של כלבים על ידי מי שמפעיל בית גידול או עוסק בכך למטרות רווח

מערכת ice | 
התעללות בבעלי חיים (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק צער בעלי חיים, שאותה הובילו חברי הכנסת יסמין פרידמן, חנוך מלביצקי וקבוצת חברי כנסת. 21 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט. 
כדי לצמצם את ההתרבות והשוטטות של כלבים ולקדם בעלות אחראית עליהם, מוצע להסדיר בחוק עיסוק ברבייה ובמכירה של כלבים על ידי מי שמפעיל בית גידול או עוסק בכך למטרות רווח.
עיסוק כאמור יחייב קבלת היתר שנתי שיינתן רק למטרות מסוימות, ובהתאם לתנאים שייקבעו בתקנות ע"י שר החקלאות. הצעת החוק כוללת סעיף המדגיש כי יש לקבוע איסור על פרסום לשם מכירה של כלבים ע"י מי שעוסק בעיסוק כאמור ללא היתר וכי אותן פעולות יוגדרו כעבירות פליליות. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "אחת הסיבות להתרבות בלתי מבוקרת של כלבים וחתולים נטושים וחסרי בית היא זיווג ומכירה למטרות רווח של כלבים וחתולים על ידי אנשים פרטיים, ובפרט בעלים של כלבים וחתולים גזעיים. לעיתים, בעלי חיים גזעיים אלה, נרכשים במיוחד למטרות זיווג ומכירת גורים". עוד נכתב כי אותה תופעה תורמת תרומה אדירה להתרבות בלתי מבוקרת של כלבים וחתולים, ובעקבות כך אימוץ של בעלי חיים נטושים נמנע באופן גורף. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה