בארץ

מזעזע: עשרות כלבים ננטשו סמוך לאתר פסולת

עובדי פארק המחזור דודאים בנגב חשפו תופעה מחרידה: אזרחים רבים בוחרים להשליך לפחי האשפה גורים ואימהות, חלקם גוססים ופצועים. למרות שאנשי הצוות דואגים בכל כוחם למצוא עבורם בית חם, המספרים הולכים וגדלים
מערכת ice |  2
כלבים נטושים סמוך לאתר הפסולת (צילום אתר דודאים)
כלבים רבים ננטשים לאחרונה סמוך לאתר הפסולת דודאים, הפארק למחזור וחינוך סביבתי בנגב, כך מדווחים אנשי הצוות במקום. אתר הפסולת דודאים ממוקם צפונית מערבית לבאר שבע, סמוך לאשל הנשיא, בשטחה של המועצה האזורית בני שמעון. אתר הפסולת הוותיק מטפל באשפה של כמיליון תושבים המתגוררים בסמוך.
משאיות רבות המובלות אל האשפה נושאות טונות של זבל מסוגים שונים, מגיעות לדודאים מדי יום. באתר הפסולת, המנוהל על ידי החברה הכלכלית בני שמעון ונגב אקולוגיה, ממיינים את האשפה באופן חכם שמגדיל משמעותית את שיעור המחזור ומסייע בהקטנת שיעורי ההטמנה. אלא שלפסולת זו נלווים פעמים רבות גם כלבים עזובים, מחזה מחריד וחסר חמלה.

אחת מעובדות הפארק בחרה לטפל בכלבים הנטושים ולמצוא עבורם בית חם. עובדים נוספים מסייעים לה בהענקת טיפולים רפואיים לכלבים, שמספרם הולך וגדל. לדבריה, אזרחים זורקים לאשפה אימהות וגורים, חלקם כשהם גוססים, פצועים או קשורים לפחי האשפה.
אף על פי שרשויות המדינה לא מסייעות להם, אנשי הצוות מנסים להעניק מחסה לכלבים המבוגרים שננטשו. כמויות הכלבים הולכות ורבות, ולכן במקרים רבים לא נמצא עבורם בית, מקום בכלביה או בעמותה. בדודאים קוראים לציבור להתגייס כדי לאמץ את הכלבים הנטושים סמוך לפארק המחזור, עד למציאת פתרון שימנע את המקרה הבא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה הפזורה אחראית לכך
    דנה 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תושבים אלק...
    סגור
  • 1.
    ועל זה נאמר פני הדור כפני הכלב
    א 08/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כלומר דור אכזרי נהנתן ונרקיסיסט מרושע משתמש וזורק בבעלי חיים ובני אדם כאילו היו חפצים
    סגור