בארץ

ברקע הסכסוך: הלילה מפכ"ל המשטרה מסיים את תפקידו סופית

ברקע המחלוקות הקשות שהפכו לסכסוך מתוקשר בין המפכ"ל שבתאי לשר בן גביר, הלילה בחצות יסיים המפכ"ל את תפקידו, ויוחלף בממלא מקום עד למינוי קבוע
מערכת ice | 
איתמר בן גביר, קובי שבתאי (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, אבשלום ששוני, shutterstock)
לאחר דרמות רבות ומתוקשרות בין מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, לבין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, המפכ"ל יסיים את תפקידו ויעביר את השרביט להבא אחריו. החילוף קורה ברקע מספר פרסומים בדבר סכסוך חריף בין שבתאי לבן גביר, שהתבטא בכך שהאחרון לא הגיע לטקס הפרידה משבתאי.
הלילה בחצות, בתום שלוש וחצי שנות כהונה, יסיים רנ״צ יעקב שבתאי את תפקידו כמפקח הכללי של משטרת ישראל. זאת כאשר סגן המפכ״ל, ניצב אבשלום פלד, ישמש כממלא מקום מפכ״ל, עד למינוי קבוע לתפקיד.
כזכור, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אף זימן לפני כחודשיים את מפכ"ל המשטרה שבתאי לשימוע, לקראת המלצה שהגיש לממשלה, להקדים את סיום כהונתו. באותו הזמן שלח בן גביר מכתב לשבתאי, ובו ביקר אותו בחריפות.

במכתב כתב בן גביר: "בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים ומתרבות הטענות לאי-תפקודך הכללי, באופן המשליך לרעה על תפקודה של משטרת ישראל בכלל, ובתקופה מלחמתית זו בפרט". עוד הוסיף השר וטען כי שבתאי היה "מנותק קשר" בהכנות לאירועי מירון, ולא קיים ישיבות בנושא הפשיעה במגזר הערבי "על אף הנחיותיי בעניין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה