משפט

מקרה משפטי מעניין: משפחתו של סטדנאפיסט מנוח נגד הבינה המלאכותית

עיזבונו של הקומיקאי המנוח ג'ורג' קרלין הגיש תביעה נגד חברת מדיה שהשתמשה בבינה מלאכותית כדי ליצור קומדיה מיוחדת המתחזה לסגנונו האייקוני. 'אני שמח שאני מת'

מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
'ג'ורג' קרלין: אני שמח שאני מת' הוא ספיישל קומידה שיצא בתחילת החודש והוא הוכן באמצעות בינה מלאכותית. מי שלא אהבו את הרעיון המיוחד היו בתו של הקומיקאי ומנהלו, האחראים על העיזבון של קרלין המנוח. השניים הגישו תביעה ביום חמישי האחרון בדרישה "להוריד מיד את הסרטון הפוגעני".
"לאף אחד מהנתבעים לא הייתה רשות להשתמש בדמותו של קרלין וגם לא היה להם רישיון להשתמש בחומרים שלו, המוגנים בזכויות, שהופקו באמצעות בינה מלאכותית", נכתב בתביעה. הנאשמים בתביעה הם הקומיקאי וויל סאסו והסופר צ'אד קולטגן, שיצרו את הספיישל באמצעות חברת Dudesy, שבבעלותם והעלו אותו לחשבון היוטיוב שלהם.
הקומיקאי המנוח קרלין, שקריירת הקומדיה שלו התפרשה על פני 50 שנה, מת בשנת 2008 בשל הידרדרות במצבו הבריאותי בגיל 71. בספיישל, 'דודסי' טוענים שהם השתמשו בבינה מלאכותית כדי לעבור על כל החומרים המוקלטים של הקומיקאי ולהפיק בדיחות חדשות שאולי היה עושה בתוכניות של היום.
ביתו של הסטנדאפיסט, קלי קרלין-מקאל, אמרה לפוקס ניוז: "אבי היה כישרון של פעם בחיים, המורשת שלו היא גוף העבודה שהוא השאיר מאחור, הופעות, אלבומים וספרים. אני מבינה את הרצון לעוד ג'ורג' קרלין, גם אני רוצה יותר זמן איתו, אבל זה מגוחך להכריז שהוא 'קם לתחייה'. זהו מופע שמבוצע בצורה גרועה, על ידי אנשים חסרי מצפון, שפעלו כדי לנצל את הרצון הטוב ויוצא הדופן של אבי, אשר הקים קהל מעריצים משלו".

ג'וש שילר, עורך דינם של התובעים, אמר לפוקס ניוז: "הטכנולוגיה של הבינה המלאכותית עושיה להיות החשובה ביותר שהומצאה, ולכן דורשת מידה רבה של שליטה ואיפוק כדי להבטיח שלא נעשה בה שימוש לרעה. אחרת, אנו מסתכנים בכך שהכלי יאפשר לשחקנים חסרי אמונה להחליף ביטוי יצירתי שכבר קיים ולהתעשר על חשבון אחרים. המקרה הזה לא עוסק רק בבינה מלאכותית, הוא עוסק בבני האדם המשתמשים בו כדי להפר את החוק, להפר את זכויות קניין רוחני ולזלזל בהגינות נורמטיבית".
נציגי הנאשמים טרם הגיבו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה