מדדים ומחקרים

סקר מנדטים מפתיע: נתניהו נחלש דווקא אחרי חיסול סינוואר

הליכוד, שצונחת ל-23 מנדטים בלבד, בעוד "המחנה הממלכתי" מתייצב על 20 מנדטים, מציגות תמונה מסקרנת, מעניין במיוחד הוא הנתון המתייחס למפלגה היפותטית בראשות נפתלי בנט. בתרחיש זה, מפלגתו של בנט זוכה ל-23 מנדטים, בעוד הליכוד צונח ל-18 מנדטים בלבד
מערכת ice |  5
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
סקר חדש שנערך עבור עיתון "מעריב" על ידי "לזר מחקרים" חושף תמונת מצב פוליטית מרתקת ומפתיעה בישראל. הממצאים המרכזיים מצביעים על היחלשות משמעותית של מפלגת הליכוד, שצונחת ל-23 מנדטים בלבד, בעוד "המחנה הממלכתי" מתייצב על 20 מנדטים. שינוי זה מסמן מגמה ברורה של התרחקות הציבור מהקואליציה הנוכחית, כאשר גוש נתניהו מאבד את הרוב שלו ומגיע ל-51 מנדטים בלבד, לעומת 58 מנדטים לאופוזיציה (ללא המפלגות הערביות).
מעניין במיוחד הוא הנתון המתייחס למפלגה היפותטית בראשות נפתלי בנט. בתרחיש זה, מפלגתו של בנט זוכה ל-23 מנדטים, בעוד הליכוד צונח ל-18 מנדטים בלבד. השפעתה של מפלגת בנט ניכרת במיוחד על "המחנה הממלכתי" וישראל ביתנו, שמאבדות מכוחן באופן משמעותי. תוצאות אלו מרמזות על פוטנציאל לשינוי דרמטי במפת הכוחות הפוליטית בישראל, עם אפשרות ליצירת גוש מרכז-ימין חדש בהובלת בנט.

הסקר, שנערך בין ה-15 ל-16 באוקטובר 2024, כלל מדגם מייצג של 602 משיבים מקרב האוכלוסייה הבוגרת בישראל, כולל יהודים וערבים. חשוב לציין כי הסקר נערך טרם חיסולו של יחיא סינוואר, אירוע שעשוי להשפיע על דעת הקהל בסקרים עתידיים. עם זאת, הממצאים הנוכחיים משקפים מגמות עמוקות יותר בחברה הישראלית, מעבר לאירועים נקודתיים.
התוצאות מצביעות על אפשרות ממשית לשינוי בהרכב הממשלה הבאה. השילוב של מפלגות האופוזיציה הנוכחית (ללא המפלגות הערביות) יחד עם מפלגתו ההיפותטית של בנט מגיע ל-64 מנדטים, לעומת 46 בלבד לקואליציית נתניהו. נתון זה מעלה שאלות מרתקות לגבי עתידה הפוליטי של ישראל ומעיד על אפשרות לשינוי משמעותי בהנהגת המדינה.
לסיכום, הסקר מציג תמונה של מערכת פוליטית בתנועה, עם שינויים דרמטיים בכוחן של המפלגות המסורתיות ועלייתם של כוחות חדשים. התוצאות מדגישות את חוסר היציבות הפוליטית בישראל ואת הפוטנציאל לשינויים מרחיקי לכת בעתיד הקרוב. עם זאת, חשוב לזכור כי סקרים הם תמונת מצב רגעית, וההתפתחויות הפוליטיות והביטחוניות עשויות להשפיע באופן משמעותי על דעת הקהל עד למועד הבחירות הבא.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    פחחח...סקר שקר מעריב ! (ל"ת)
    אסף 10/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    דיי כבר עם הסקרים/שקרים, קוראים בקפה !! בזבוז כסף טהור
    אזרח 10/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בזמן , לא במקום, ולא מהיימן .,,, סתם ניחושים שיכולים להגיע ל 50% הצלחה , כן או לא .
    סגור
  • 3.
    סקרים שמעון פרס היה ראש ממשלה לעד
    אמת 10/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשקושים הסקרים ,חה חה ,תהנו המבקרים העם בוחר מה שטוב לו
    סגור
  • 2.
    מי עשה סקר לוזר מחקרים? חח
    אחת שיודעת 10/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בכלל "לא" נראה ממומן של נפתלי בנט. הצחקתם אותי
    סגור
  • 1.
    לא יהיה מהפך באין אופוזיציה
    גדעון 10/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הליכוד נהנה מחוסר היכולת של האופוזיציה. לו הייתה קמה אופוזיציה משמעותית, הליכוד היה מתרסק. דרושים בדחיפות שני מנהיגים דגולים, אחד למפחגת השילטון והשני לאופוזיציה.
    סגור