מדדים ומחקרים

סקר מנדטים מפתיע: נתניהו מתחזק, גנץ נחלש ומה עם בנט?

הסקר מציג תרחיש מעניין: על אף שנתניהו עם 25 מנדטים בשיא והמחנה הממלכתי עם 19, אם נפתלי בנט היה מקים מפלגה חדשה, היא הייתה זוכה ל-21 מנדטים, בעיקר על חשבון המחנה הממלכתי וישראל ביתנו. בתרחיש זה, בנט אף מקדים את נתניהו בסקרי ראשות הממשלה, עם 43% תמיכה לעומת 37% לנתניהו
מערכת ice |  1
אביגדור ליברמן, בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום יח"צ, שרון רביבו)
סקר "מעריב" האחרון מגלה תמורות משמעותיות בזירה הפוליטית הישראלית. על רקע ההסלמה בצפון והמכות שהונחתו על חיזבאללה, הליכוד מתחזק לשיא של 25 מנדטים מאז פרוץ המלחמה באוקטובר 2023. לעומת זאת, המחנה הממלכתי ירד ל-19 מנדטים - הנמוך ביותר עבורה מאז תחילת המלחמה. בסך הכל, גוש הקואליציה מגיע ל-53 מנדטים, בעוד האופוזיציה (ללא המפלגות הערביות) עומדת על 57 מנדטים.
הסקר מציג תרחיש מעניין נוסף: אם נפתלי בנט היה מקים מפלגה חדשה, היא הייתה זוכה ל-21 מנדטים, בעיקר על חשבון המחנה הממלכתי וישראל ביתנו. בתרחיש זה, בנט אף מקדים את נתניהו בסקרי ראשות הממשלה, עם 43% תמיכה לעומת 37% לנתניהו.

ללא מפלגתו של בנט, תוצאות הסקר מראות: הליכוד 25, המחנה הממלכתי 19, יש עתיד 15, ישראל ביתנו 14, ש"ס 10, הדמוקרטים 9, עוצמה יהודית 8, יהדות התורה 6, חד"ש-תע"ל 6, רע"ם 4, והציונות הדתית 4. הימין הממלכתי ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.
עם כניסתה של מפלגת בנט לתמונה, המפה הפוליטית משתנה משמעותית: מפלגת בנט 21, הליכוד 20, המחנה הממלכתי וישראל ביתנו יורדות ל-12 ו-10 בהתאמה, בעוד שאר המפלגות שומרות פחות או יותר על כוחן. בתרחיש זה, לקואליציית נתניהו יש 48 מנדטים, לעומת 62 לגוש האופוזיציה כולל בנט, ו-10 מנדטים למפלגות הערביות.
הסקר, שנערך על ידי "לזר מחקרים" בשיתוף Panel4All, כלל 501 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. התוצאות מדגישות את הדינמיות של הפוליטיקה הישראלית ואת ההשפעה הפוטנציאלית של שחקנים חדשים על המפה הפוליטית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנט.
    מיכה 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתאימה לו כפייה במקום הכיפה .
    סגור