מדדים ומחקרים

סקר בחירות דרמטי: נתניהו עם 30 מנדטים, יצליח להרכיב ממשלה?

הליכוד בראשות בנימין נתניהו מוביל עם 30 מנדטים בסקר חדש של דיירקט פולס, הסקר, גוש הימין והחרדים, המזוהה עם הקואליציה הנוכחית, מגיע ל-60 מנדטים - על סף הרוב בכנסת

מערכת ice |  3
יאיר לפיד ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
סקר חדש שנערך על ידי דיירקט פולס עבור ערוץ 14, חושף תמונת מצב עדכנית של המפה הפוליטית בישראל. על פי תוצאות הסקר, הליכוד בראשות בנימין נתניהו מוביל עם 30 מנדטים, מספר משמעותי אך עדיין לא מספיק כדי להבטיח רוב בכנסת. במקום השני, עם הפתעה מסוימת, נמצאות שתי מפלגות עם 15 מנדטים כל אחת: כחול לבן בראשות בני גנץ וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן.
המפלגה של יאיר גולן מציגה תוצאה מפתיעה עם 11 מנדטים, בעוד ש"ס שומרת על כוחה עם 10 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מקבלת 9 מנדטים, ויהדות התורה מקבלת 8 מנדטים. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר זוכה ל-7 מנדטים, רע"ם בראשות מנסור עבאס ל-6 מנדטים, והציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ל-5 מנדטים. הרשימה המשותפת סוגרת את רשימת המפלגות העוברות את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

לפי הסקר, גוש הימין והחרדים, המזוהה עם הקואליציה הנוכחית, מגיע ל-60 מנדטים - על סף הרוב בכנסת. גוש זה כולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, עוצמה יהודית והציונות הדתית. מנגד, גוש השמאל-מרכז, הכולל את כחול לבן, ישראל ביתנו, מפלגתו של יאיר גולן, יש עתיד, רע"ם והרשימה המשותפת, מגיע ל-50 מנדטים.
תוצאות הסקר מצביעות על מצב פוליטי מורכב, כאשר אף אחד מהגושים אינו מצליח להשיג רוב מוחלט של 61 מנדטים. המצב הזה עלול להוביל לקושי בהרכבת ממשלה יציבה ואולי אף לבחירות נוספות. עם זאת, חשוב לזכור כי סקרים הם תמונת מצב רגעית וכי דעת הקהל עשויה להשתנות עד למועד הבחירות בפועל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חחחחח הסקר של ערוץ 14. רק 30? 300!!! (ל"ת)
    חחחחחח 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ערוץ 14 מריץ קטעים עם נתונים מיוחדים לביביסטים (ל"ת)
    Victory 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • והדפרים בולעים מה שדוחפים להם (ל"ת)
    צחי 09/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור