כסף וצרכנות
סמנ"כלית גולף: "עליה של מעל ל-10% בענף רכישות אקססוריז לבית" I ריאיון
תחום עיצוב הבית תופס תאוצה בשנים האחרונות וישראלים רבים אוהבים לרכוש יותר ויותר בחנויות עיצוב הבית. מה הישראלים הכי קונים, מהו הסל הממוצע לרכישה בחנויות הבית וגם מה הישראלים הכי קונים, מספרת לנו מורן ווינטראוב, סמנכ״לית חטיבת הבית בקבוצת גולף בריאיון
הצרכן הישראלי מעוצב יותר ומחליף תכופות יותר את ׳מלתחת הבית׳, כמו שאנחנו משקיעים באופנה, כך אנחנו מוכנים לשלם יותר עבור העיצובים העדכניים ביותר. בעוד שסלונים וחדרי שינה אנחנו מחליפים בממוצע אחת ל-7 עד 10 שנים, הציוד המשלים ׳אקססוריז׳ מוחלפים תכופות יותר, הן בגלל מחירים נגישים ותחרות בין החנויות השונות.
השנה האחרונה הייתה שונה עבור כולנו, גם הרגלי הצריכה השתנו בהתאם. מצד אחד,
תחושת אי וודאות מתמדת ותחושת האיום הגוברת הכריחה אותנו לתעדף משימות ולסדר
מחדש את חיינו בהתאם, מצד שני דווקא בשל כך, וגם מכיוון שנסענו הרבה פחות, נותרה
הכנסה פנויה יותר שהעדפנו להוציא כאן בבית, מאשר בחו״ל, או באתרי הסחר השונים.
תחושת אי וודאות מתמדת ותחושת האיום הגוברת הכריחה אותנו לתעדף משימות ולסדר
מחדש את חיינו בהתאם, מצד שני דווקא בשל כך, וגם מכיוון שנסענו הרבה פחות, נותרה
הכנסה פנויה יותר שהעדפנו להוציא כאן בבית, מאשר בחו״ל, או באתרי הסחר השונים.
מורן ווינטראוב, סמנכ״לית חטיבת הבית בקבוצת גולף (גולף אנד קו, כיתן, lavan וגולף
קידס) מספרת לנו בריאיון על הרגלי הצריכה של הישראלים בהום סטיילינג, ומה ההבדלים מהשנים הקודמות ומה הישראלים הכי קונים.
קידס) מספרת לנו בריאיון על הרגלי הצריכה של הישראלים בהום סטיילינג, ומה ההבדלים מהשנים הקודמות ומה הישראלים הכי קונים.
מה שונה הרגלי הקנייה של לקוחות בשנה זו משנים קודמות?
"השנה לקוחות אירחו והתארחו הרבה יותר משנים עברו. העובדה שרוב העם נשאר בחגי
תשרי בארץ, ביטולי הטיסות והמצב הכללי השפיעו מאוד על תנועת הלקוחות במתחמי הקניות. רוב הלקוחות ביצעו רכישות זריזות לנוכח המצב. התמודדנו בלא מעט אתגרים של אזעקות במהלך שעות הפעילות, ברוב המתחמים תגברנו כח אדם על מנת לזרז תורים בקופות ולא לעכב לקוחות"
"השנה לקוחות אירחו והתארחו הרבה יותר משנים עברו. העובדה שרוב העם נשאר בחגי
תשרי בארץ, ביטולי הטיסות והמצב הכללי השפיעו מאוד על תנועת הלקוחות במתחמי הקניות. רוב הלקוחות ביצעו רכישות זריזות לנוכח המצב. התמודדנו בלא מעט אתגרים של אזעקות במהלך שעות הפעילות, ברוב המתחמים תגברנו כח אדם על מנת לזרז תורים בקופות ולא לעכב לקוחות"
אנחנו יודעים שחלה עלייה בקניות בתחום הבית, בכמה אחוזים עלו המכירות בהשוואה
לשנה שעברה?
"למרות המצב ועיצומם של חגי תשרי, ישנה עליה של מעל ל-10% בענף רכישות אקססוריז לבית בישראל. אצלנו אנחנו מצדיקים זאת לאור דיוק ושיפור הקולקציות, הן בטקסטיל והן בכלי הבית , מגוון מבצעים ברמות מחיר שונות והבנת הצורך של הלקוחות, תוך התאמת המגוון בכל חנויות הרשת לקהלי המטרה."
לשנה שעברה?
"למרות המצב ועיצומם של חגי תשרי, ישנה עליה של מעל ל-10% בענף רכישות אקססוריז לבית בישראל. אצלנו אנחנו מצדיקים זאת לאור דיוק ושיפור הקולקציות, הן בטקסטיל והן בכלי הבית , מגוון מבצעים ברמות מחיר שונות והבנת הצורך של הלקוחות, תוך התאמת המגוון בכל חנויות הרשת לקהלי המטרה."
מכירות און ליין מול חנויות הרשת – האם יש שינוי במגמה בין הרוכשים למגיעים לקניונים
ולמרכזים?
"אנחנו מבינים יותר מהעבר מה הלקוח מחפש, גם באון ליין וגם בחנויות. לכן אני
חושבת שהצלחנו לפצח את צרכי הלקוחות ומתן מענה לחיפושים השונים. כפי שציינתי, זאת לא מגמה שהשתנתה, אלו הלקוחות שמגיעים עם ידע ורצון מוקדם למה שהם מעוניינים לרכוש ואנחנו צריכים לספק להם זאת."
ולמרכזים?
"אנחנו מבינים יותר מהעבר מה הלקוח מחפש, גם באון ליין וגם בחנויות. לכן אני
חושבת שהצלחנו לפצח את צרכי הלקוחות ומתן מענה לחיפושים השונים. כפי שציינתי, זאת לא מגמה שהשתנתה, אלו הלקוחות שמגיעים עם ידע ורצון מוקדם למה שהם מעוניינים לרכוש ואנחנו צריכים לספק להם זאת."
מה הם המחלקות הפופולאריות ביותר בעולם הבית? והאם יש מוצרים ספציפיים שהורגשה עלייה במיוחד בתקופה זו?
"המחלקה הפופולארית ביותר הינה מחלקת הטקסטיל, זה תמיד ככה. השנה התמקדנו
החג בסטים כותנה וסאטן שלקוחות תמיד מחפשים, והצענו אותם במחירים נגישים"
"המחלקה הפופולארית ביותר הינה מחלקת הטקסטיל, זה תמיד ככה. השנה התמקדנו
החג בסטים כותנה וסאטן שלקוחות תמיד מחפשים, והצענו אותם במחירים נגישים"
האם יש שינו בין מה שאנשים רוכשים און לי למה שקונים בחנויות? אם כן, למה?
"ודאי שישנו שינוי. במחלקות הנוי המשלים ניכר כי, הלקוחות מבצעים ביחד עם צוותי המכירה התאמות לריהוט, שטיחים, כריות נוי ברצפת המכירה. הלקוח רוצה להרגיש את המוצר ולבחון אותו פיזית. לכן, באופן טבעי אלו מוצרים שפחות נמכרים באתרי האון ליין ולכן גם יקודמו על פניהם מוצרים ממחלקות אחרות באתר. "
"ודאי שישנו שינוי. במחלקות הנוי המשלים ניכר כי, הלקוחות מבצעים ביחד עם צוותי המכירה התאמות לריהוט, שטיחים, כריות נוי ברצפת המכירה. הלקוח רוצה להרגיש את המוצר ולבחון אותו פיזית. לכן, באופן טבעי אלו מוצרים שפחות נמכרים באתרי האון ליין ולכן גם יקודמו על פניהם מוצרים ממחלקות אחרות באתר. "
אילו מותגים או מוצרים חדשים בולטים נכנסו לרשתות בשנה החולפת?
"במחלקת הטקסטיל יצרנו מיתוג ועיצוב חדש לקולקציית הג׳רסי שמאד נמכרת, הרחבנו
וחידשנו את מגוון הסוגים והטקסטורות למשל: וופל ג׳רסי, ג׳אקרד וג׳רסי חלק במגוון צבעים ועיצובים ולצידם כריות נוי תואמות. במחלקת הנוי - נצמדנו לטרנדים שזיהינו בנחשקים יותר ויצרנו סגנונות עיצוביים הפונים לקהלים שונים, בין היתר, השתמשנו במבחר חומרים כמו בטון, זכוכית וקרמיקה במגוון טקסטורות. "
"במחלקת הטקסטיל יצרנו מיתוג ועיצוב חדש לקולקציית הג׳רסי שמאד נמכרת, הרחבנו
וחידשנו את מגוון הסוגים והטקסטורות למשל: וופל ג׳רסי, ג׳אקרד וג׳רסי חלק במגוון צבעים ועיצובים ולצידם כריות נוי תואמות. במחלקת הנוי - נצמדנו לטרנדים שזיהינו בנחשקים יותר ויצרנו סגנונות עיצוביים הפונים לקהלים שונים, בין היתר, השתמשנו במבחר חומרים כמו בטון, זכוכית וקרמיקה במגוון טקסטורות. "
הום סטיילינג גולף. צילום: יח"צ
מה ממוצע הסל בתקופת החגים בחנויות הרשת?
"בשוק העיצוב בארץ ממוצע הסל עלה מ 200 ל- 220 ששקלים, שזה מהווה עלייה של 10%, אצלנו אני יכולה להגיד שהצלחנו לעבור את הרף ולהגיע לממוצע סלים גדול אף יותר, הודות לריכוז הקניות של הלקוחות במקום אחד בו הם מוצאים את מרבית מבוקשם."
"בשוק העיצוב בארץ ממוצע הסל עלה מ 200 ל- 220 ששקלים, שזה מהווה עלייה של 10%, אצלנו אני יכולה להגיד שהצלחנו לעבור את הרף ולהגיע לממוצע סלים גדול אף יותר, הודות לריכוז הקניות של הלקוחות במקום אחד בו הם מוצאים את מרבית מבוקשם."
הקבוצה השיקה לאחרונה את כרטיס האשראי W, מה היו התגובות ברשת במהלך החגים למהלך זה?
"בספטמבר השקנו כמעט ללא פרסום את כרטיס האשראי החדש W בשיתוף סטימצקי, סונול וישראכרט, בפעם הראשונה הבאנו בשורה של ממש לצרכני משק הבית ויכולת לצבור כסף ולקבל הטבות משמעותיות. לרשת יש מאות אלפי חברי מועדון, שבחגים באו לרכוש ונחשפו לכרטיס ונרשמו. אנחנו ממש בגל הראשון של ההנפקות, התגובות מעולות
ואנחנו כבר חושבים על ההטבות שניתן לחברים ולמצטרפים בחודשים הקרובים."
"בספטמבר השקנו כמעט ללא פרסום את כרטיס האשראי החדש W בשיתוף סטימצקי, סונול וישראכרט, בפעם הראשונה הבאנו בשורה של ממש לצרכני משק הבית ויכולת לצבור כסף ולקבל הטבות משמעותיות. לרשת יש מאות אלפי חברי מועדון, שבחגים באו לרכוש ונחשפו לכרטיס ונרשמו. אנחנו ממש בגל הראשון של ההנפקות, התגובות מעולות
ואנחנו כבר חושבים על ההטבות שניתן לחברים ולמצטרפים בחודשים הקרובים."
האם לקוחות כבר החלו לממש נקודות משימוש בכרטיס האשראי החדש?
עם כרטיס W לקוחות התחילו לצבור מקניות שביצעו בענף המזון, בדלק ובתשלומי הרשויות ולממש נקודות בחנויות שלנו, בחגים זה ממש משתלם, הכי הרבה לקוחות מימשו את מבעים ייחודים במחירים זולים ומיוחדים למועדון"
עוד ב-
מה המתנות הכי פופולאריות שאנשים מבקשים לקנות ליקיריהם בתקופת החגים?
לקוחות אשר ביצעו רכישות עבורם התאפיינו בעיקר סביב חדר שינה, אמבט ונוי. אלו
מחלקות שידוע לנו שהלקוחות מרגישים שמדובר בקנייה אינטימית יותר. זאת לעומת לקוחות שביצעו רכישות עבור מתנות לאהובים שלהם שאופיינו בעיקר במחלקות כלי הבית, כלי הגשה , מטבח וסדרות הסירים. כל עולם הבישול, אפייה ואירוח תמיד מהווה פתרון מעולה למתנה איכותית שנשמרת שנים."
לקוחות אשר ביצעו רכישות עבורם התאפיינו בעיקר סביב חדר שינה, אמבט ונוי. אלו
מחלקות שידוע לנו שהלקוחות מרגישים שמדובר בקנייה אינטימית יותר. זאת לעומת לקוחות שביצעו רכישות עבור מתנות לאהובים שלהם שאופיינו בעיקר במחלקות כלי הבית, כלי הגשה , מטבח וסדרות הסירים. כל עולם הבישול, אפייה ואירוח תמיד מהווה פתרון מעולה למתנה איכותית שנשמרת שנים."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(5):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.תותחית אחלה רשת (ל"ת)איכות לא מילה רעה 10/2024/20הגב לתגובה זו1 0סגור
-
4.הקונים בגולף הום זה כאלה המשתמשיםששש 10/2024/19הגב לתגובה זו0 0בתלושי שי, כי המחירים שם יקרים מאוד.סגור
-
3.בגלל כרטיסי החג שנאלצים לקנות בהם אצלכם (ל"ת)רינה 10/2024/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.שינו את צוות השיווק ויש תוצאות (ל"ת)אבנר 10/2024/19הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.גולף אקו הרשת המבוקשת בישראל (ל"ת)תיקי 10/2024/18הגב לתגובה זו1 0סגור