השוק

ענף האופנה בישראל מתאושש? גולף עברה מהפסד לרווח, המכירות ירדו

על רקע המשבר שפקד את ענף האופנה בישראל, חברת גולף יצאה בתוכנית התייעלות שקוצרת כעת את הפירות ובגדול: הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2024 הסתכם בכ-32 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-8.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. למרות זאת, היקף המכירות ירד בעשרות מיליוני שקלים
מערכת ice |  1
קבוצת גולף מנהלת משא ומתן לרכישתה המלאה של עדיקה (צילום שי אפשטיין, מתוך אתר עדיקה)
אחרי משבר שפקד את ענף האופנה בישראל, עוד ועוד חברות נכנסו לתוכנית התייעלות מקיפה. אחת מהן היא קבוצת גולף, שסיכמה היום (חמישי) את הרבעון השני ואת החצי הראשון לשנת 2024, שהסתיים לאחרונה, ממנו עולה כי היא רשמה זינוק מטורף ברווח הנקי, אך דווקא המכירות שלה ירדו, זאת בזכות תוכנית ההתייעלות שהובילה החברה, ומניבה כעת את הפירות.

תמצית נתוני המחצית הראשונה לשנת 2024: מכירות הקבוצה במחצית הראשונה הסתכמו בכ-420.9 מיליון שקל, לעומת כ-454.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי במחצית הראשונה הסתכם בכ-32 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-8.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
תמצית נתוני הרבעון השני לשנת 2024: מכירות הקבוצה ברבעון השני הסתכמו בכ-220.3 מיליון ש"ח, לעומת כ-221 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון במכירות נבע בעיקר מצמצום עמוק ומכוון בפעילות עדיקה, וקוזז ברובו בזכות עלייה במכירות מגזר אופנת הבית.
מכירות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון השני הסתכמו בכ-102.9 מיליון שקל, לעומת כ-107 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה בעיקר מצמצום עמוק ומכוון בפעילות עדיקה. הפדיון הממוצע למ"ר במגזר אופנת ההלבשה ברבעון השני הסתכם בכ-1,580 שקל, לעומת כ-1,476 שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7%.
הרווח במגזר אופנת ההלבשה ברבעון השני הסתכם בכ-16.2 מיליון שקל, לעומת כ-3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של פי 5 בקירוב. הגידול ברווח נבע בעיקר מצמצום הוצאות מכירה, שיווק והנהלה, כחלק מתוכנית ההתייעלות.
מכירות מגזר אופנת הבית ברבעון השני הסתכמו בכ-117.4 מיליון שקל, לעומת כ-113.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-3%. הפדיון הממוצע למ"ר במגזר אופנת הבית ברבעון השני הסתכם בכ-1,222 שקל, לעומת כ-1,092 שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-12%
הרווח במגזר אופנת הבית ברבעון השני הסתכם בכ-15 מיליוןשקל, לעומת כ-2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של פי 5 בקירוב. הגידול ברווח נבע בעיקר מצמצום הוצאות מכירה, שיווק והנהלה, כחלק מתוכנית ההתייעלות. 
הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-142.7 מיליון שקל (כ-64.7% מהמכירות), לעומת כ-137 מיליון שקל (כ-62% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מירידה בשיעור ההנחות.
הרווח התפעולי השוטף (לפני הכנסות והוצאות אחרות) ברבעון השני הסתכם בכ-31.2 מיליון שקל, לעומת כ-5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של פי 5.5 בקירוב. העלייה ברווח התפעולי השוטף נבעה בעיקר ממימוש תוכנית ההתייעלות.
ה-EBITDA המתואם ברבעון השני הסתכם בכ-31 מיליון שקל, לעומת כ-7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של פי 4.5 בקירוב. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-26.1 מיליון שקל, לעומת כ-2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של פי 9 בקירוב. מקורות המימון והנזילות - נכון ל-30.06.24 לחברה עודף פיננסי (נטו) של כ-72.6 מיליון שקל, לעומת חוב פיננסי (נטו) של כ-19.6 מיליון שקל נכון ל-30.06.23.
אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי שלה מסר: "אנו מסכמים רבעון שני חזק עם זינוק חד ב-EBITDA וברווח הנקי, הודות למהלך ההתייעלות העמוק שביצענו בסוף שנת 2023, שאת פירותיו אנו רואים כעת. בשנת 2025 תפתח קבוצת גולף מרלו"ג חדש בקיסריה אשר יחליף ארבעה מרלו"גים קיימים של הקבוצה הפזורים ברחבי הארץ,  וצפוי להוביל לחיסכון נוסף בעלויות הקבוצה". 
"אנו ממשיכים לפעול לשיפור מותגי הליבה של קבוצת גולף, תוך הרחבת פורטפוליו המותגים הן  דרך הסכמי זכיינות והן ע"י יבוא מקביל, עם מותגים מובילים כגון דיסני, גיבורי העל, הביטלס ועוד.  אנו מתקדמים להשקת כרטיס האשראי W בשיתוף סטימצקי, סונול וישראכרט, כפוטנציאל לאפיק הכנסות חדש ויציב, שיחזק את הנאמנות למותגי הקבוצה. אנו מאמינים, כי בסביבה העסקית הקיימת, נוכל להמשיך ולשפר את תוצאות הקבוצה, ולחזק את מעמדנו בשוק הקמעונאות בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העיפו את השיווק הישן והגיעו לתוצאות, זה לא מקרה (ל"ת)
    אבנר 08/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור