השוק
מהלך ההתייעלות הצליח: גולף עברה לרווח נקי של כ-6 מיליון שקל
על פי נתוני הקבוצה, מכירות הרבעון הראשון הסתכמו בכ-200.6 מיליון שקל. לדברי החברה, תוצאותיו משקפות את השפעת תוכנית ההתייעלות. ה-EBITDA הסתכם בכ-9.7 מיליון שקל. המנכ"ל אייל גרינברג: "נמשיך לפעול להתמקדות במותגי הליבה לטובת האצת מהלך ההשבחה"
קבוצת גולף מדווחת היום (ראשון) על מעבר לרווח נקי ברבעון הראשון. על פי נתוני הקבוצה, הרווח הנקי ברבעון הראשון הסתכם בכ-5.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-11.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, המעבר לרווח נרשם בזכות תוכנית התייעלות רחבה שהובילה הנהלת החברה וללא ההשפעות החיוביות של חג הפסח, שנרשמו השנה בחודש אפריל.
ה-EBITDA ברבעון הראשון הסתכם בכ-9.7 מיליון שקל, לעומת EBITDA שלילי כ-4.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תחזית החברה הייתה ל-EBITDA בטווח של 7-11 מיליון שקל. מכירות הרבעון הראשון הסתכמו בכ-200.6 מיליון שקל, לעומת כ-233.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נבע מעיתוי חג הפסח שחל השנה במחצית השניה של חודש אפריל.
גם במבט רחב יותר, תוצאות תחילת 2024 (ינואר עד אפריל) משקפות את השפעות תכנית ההתייעלות רחבת ההיקף שעדיין נמשכת ומתפתחת, לצד מכירות חזקות בחודש אפריל. אייל גרינברג, מנכ"ל קבוצת גולף ומנהל העסקים הראשי שלה מסר: "אנו מסכמים רבעון ראשון חזק עם מעבר לרווח נקי ול-EBITDA חיובי, בהתאם לתחזית המוקדמת שפרסמנו".
"התוצאות הטובות הושגו הודות למהלך התייעלות עמוק שהתחלנו בחברה בסוף השנה הקודמת, ושנמשך כל העת בהתאמות שונות, ושכלל סגירת חנויות הפסדיות, הפחתות בשכר הדירה בחנויות, צמצום של כרבע מעובדי המטה, פינוי מרלו"ג עדיקה, שיפור הפריון בחנויות, טיוב תנאי הסחר עם הספקים והקטנת השימוש באשראי", מוסיף המנכ"ל גרינברג.
"המעבר לרווחיות התאפשר אף שמדובר ברבעון חורף עמוס מבצעים והנחות, ולמרות עיתוי חג הפסח שחל השנה לקראת סופו של חודש אפריל והשפעותיו החיוביות ייזקפו לרבעון השני. אנו מאמינים, כי בסביבה העסקית הקיימת, נוכל להמשיך ולשפר את תוצאות החברה".
"המעבר לרווחיות התאפשר אף שמדובר ברבעון חורף עמוס מבצעים והנחות, ולמרות עיתוי חג הפסח שחל השנה לקראת סופו של חודש אפריל והשפעותיו החיוביות ייזקפו לרבעון השני. אנו מאמינים, כי בסביבה העסקית הקיימת, נוכל להמשיך ולשפר את תוצאות החברה".
"נמשיך לפעול להתמקדות במותגי הליבה של קבוצת גולף לטובת האצת מהלך ההשבחה של החברה", גרינברג מבטיח, "הכולל הקמת המרכז הלוגיסטי מאוחד וחדשני בקיסריה, פתיחת חנויות קונספט חדשות ומהלכים עסקיים נוספים, אשר יחזקו את מעמדה של הקבוצה בשוק הקמעונאות בישראל".
מכירות מגזר אופנת הבית ברבעון הראשון הסתכמו בכ-102.4 מיליון שקל, לעומת כ-127.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות נבעה בעיקר מעיתוי חג הפסח. הרווח במגזר אופנת הבית ברבעון הראשון הסתכם בכ-3.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-0.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. המעבר לרווח נבע בעיקר מצמצום הוצאות מכירה, שיווק והנהלה, כחלק מתוכנית ההתייעלות.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם בכ-116.7 מיליון שקל (כ-58.2% מהמכירות), לעומת כ-132 מיליון שקל (כ-56.5% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מירידה בשיעור ההנחות. הרווח התפעולי השוטף (לפני הכנסות והוצאות אחרות) ברבעון הראשון הסתכם בכ-10 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי שוטף כ-5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
עוד ב-
נכון לסוף הרבעון הראשון, מפעילה קבוצת גולף 304 חנויות בפריסה ארצית חלקן במתכונת של "חנות בתוך חנות", מהן 169 חנויות בתחום אופנת ההלבשה ו-135 חנויות בתחום אופנת הבית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.כל הכבודאבנר 05/2024/13הגב לתגובה זו1 0אייל גרינברג הוא ללא ספק מנהל מוכשר, הצעד הכי נכון שעשה זה לשנות את כל מערך השיווק הכושל.סגור