השוק

אדמה בע"מ צונחת? המכירות ירדו בכ-16%, על הפרק: תוכנית התייעלות

החברה חשפה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2023. נרשם הפסד נקי מתואם של כ-236 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-356 מיליון דולר. המנכ"ל סטיב הוקינס: "תעשיית הגנת הצומח בכללותה התמודדה עם תנאי שוק מאתגרים לאורך כל השנה"
מערכת ice |  1
סטיב הוקינס (צילום יחצ)
אדמה בע"מ פרסמה היום (שלישי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנה שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2023. במהלך הרבעון הרביעי, המכירות ירדו בכ-13% והסתכמו בכ-1,136 מיליון דולר (ירידה של כ-14% במונחי מטבע מקומי), ומשקפות בעיקר ירידת מחירים של כ-15% ועליה כמותית של כ-1%.
ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-95 מיליון דולר לעומת כ-129 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הפסד נקי מתואם של כ-101 מיליון דולר; ההפסד הנקי המדווח הסתכם בכ-79 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-293 מיליון דולר לעומת כ-352 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 
תזרים המזומנים החופשי הסתכם בכ-130 מיליון דולר לעומת כ-204 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במהלך שנת 2023 המכירות ירדו בכ-16% והסתכמו בכ-4,661 מיליון דולר (ירידה של כ-15% במונחי מטבע מקומי), ומשקפות בעיקר ירידת מחירים של כ-8% וירידה כמותית של כ-7%.
ה-EBITDA המתואם של החברה לשנת 2023 הסתכם בכ-407 מיליון דולר לעומת כ-740 מיליון דולר בשנת 2022 אשתקד. נרשם הפסד נקי מתואם של כ-236 מיליון דולר; ההפסד הנקי המדווח הסתכם בכ-225 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-356 מיליון דולר לעומת כ-106 מיליון דולר בשנת 2022 תזרים מזומנים חופשי שלילי של כ-147 מיליון דולר לעומת תזרים חופשי שלילי של כ-417 מיליון דולר בשנת 2022
 
סטיב הוקינס, נשיא ומנכ"ל אדמה: "תעשיית הגנת הצומח בכללותה התמודדה עם תנאי שוק מאתגרים לאורך כל השנה כתוצאה מרמות מלאי גבוהות בערוצי ההפצה והמשך מגמת הפחתת היקפי המלאי בקרב המפיצים. אדמה נקטה בצעדים מיידיים שהביאו לשיפור משמעותי בתזרים המזומנים בשנת 2023, המבטא את היכולות הביצועיות הגבוהות של החברה.
"לצד השיפור המשמעותי בתזרים המזומנים, הגדלנו את שיעור המכירות של מוצרים בעלי רווחיות גבוהה, הפחתנו את ההוצאות התפעוליות וכן את רמות המלאי של החברה. צעדים אלה הם הראשונים בסדרה של מהלכים שמטרתם להבטיח שאדמה תהיה ערוכה לנצל את ההזדמנויות הצפויות בשוק בשנת 2024 ואילך. כדי להיענות לאתגרי השוק בטווח הקצר והארוך, אנו מיישמים תוכנית התייעלות אינטנסיבית לשיפור איכות הפעילות העסקית והעלאת ערך החברה. במסגרת התוכנית, נמקד את הפעילות שלנו בפלח השוק בעל שיעור הצמיחה הגבוה ביותר – Value Innovation – אותם לקוחות שמעוניינים בפתרונות חדשניים בעליי עלות-תועלת גבוהה, וזאת באמצעות סל המוצרים החדשניים והמבודלים שלנו, המבוססים על טכנולוגיות פורמולציה הקנייניות של אדמה. יחד עם התמקדות נחושה בשיפור בסיס העלויות של החברה, מינוף המנוע המסחרי שלנו שכבר הוכיח את עצמו והתרבות הארגונית המוכוונת ללקוחות, אין לי ספק שנצליח להגדיל את ערך החברה בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    356 תזרים-קשה להבין איך מפסידים 236 מיליון (ל"ת)
    עושה חשבון 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור