משפט

בהמשך להקצאת מיליונים לבניית מקלטים בצפון - מה קורה באשקלון?

בהמשך לידיעה המבורכת היום (חמישי) על יוזמת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להקצות מיליונים להשמשת מקלטים בצפון, עו"ד תמר קידר מסבירה את המחדל בירוקרטי שמונע מתושבי אשקלון להם אין מקלטים לא לקבל אותו
מערכת ice |  1
רצים למקלטים (צילום פלאש 90/ גילי יערי)
בהמשך לידיעה המבורכת היום (חמישי) על יוזמת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להקצות מיליונים להשמשת מקלטים בצפון, עו"ד תמר קידר שנלחמת מזה שנים רבות במחדל הבירוקרטי שלא מאפשר לדיירי הדיור הציבורי באשקלון לקבל הגנה בבתיהם, בטח בתקופת מלחמת "חרבות ברזל". מסתבר שיש מחדל בירוקרטי שמונע מהם לקבל אותו.
על פי עו"ד תמר קידר, כדי לקבל מיגון עליהם להגיש נסח טאבו והיתר בניה – מדובר בסכום של 20 אלף שקל שידם אינה משגת. גם אם ישיגו אותו, הם לא בעלי הדירות. משרד השיכון הוא בעליו של הדיור הציבורי ולכן רק בידיו ההחלטה אם למגן או לא. 
תגובת עו"ד תמר קידר הנלחמת על מיגון לדיור הציבורי באשקלון: "יש לברך על יוזמת שר השיכון  להשמשת מקלטים בערי הצפון. אך יוזמה זו מדגישה, לצערי הרב, את המחדלים הקשים כלפי תושבי אשקלון".
"למרות מאבקים בלתי פוסקים לאורך שנים, עתירה לבג"ץ שהגשתי ועל אף התחייבויות חוזרות ונשנות למיגון העיר אשקלון (העיר הכי מטווחת במדינת ישראל, מלבד יישובי העוטף), משרד השיכון ושר השיכון ממשיכים במדיניות של חוסר שוויון בוטה תוך התעלמות מתושבי אשקלון, ביטחונם ושלמותם".
"ממשלת ישראל הנוכחית ועיריית  אשקלון לא דאגו למיגון התושבים, להשמשת מקלטים והצבת מיגוניות. על אף דרישות חוזרות ונשנות מצידי. אמנם ניתנו הבטחות סרק ומצגי שווא אך, בפועל, אין כלום ולא היה כלום. שכונות שלמות בעיר אשקלון, לרבות דיירים בדיור הציבורי בדירות ששייכות למשרד השיכון , הופקרו וננטשו".
"כך, גם החלטת ממשלה למיגון של דירות באשקלון, הוענקה רק לדיירים בעלים של דירות, ולא לדיירים שגרים בשכירות בשיכון הציבורי. הם לא זכאים למיגון. תושבי אשקלון יבואו בחשבון עם כל האחראים למחדלים כלפיהם. אני קוראת לשר השיכון לפעול באופן מיידי ליזום תוכנית דומה להשמשת מקלטים באשקלון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במקום ביטחון, בונים מקלטים, מה עם הצבא החזק בעולם
    ישראל 10/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגדו בנו, במשך שבעים ושלוש שנים, הפקירו אותנו, את חיילנו את ילדינו, מה עם השב"כ, מה עם המודיעין, ומה עם חברי הכנסת שכולם מכרו אותנו
    סגור