משפט

ח"כ קרויזר נבחר לנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד איים במכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין: "במידה והוועדה לבחירת שופטים לא תכונס בתוך 14 ימים - אעתור לבג״ץ"
מערכת ice |  2
יצחק קרויזר (צילום נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, freepik)
ח"כ יצחק קרויזר מעוצה יהודית נבחר היום (רביעי) כנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. הוא נבחר לוועדה לאחר שבחודש שעבר נבחרה ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד כנציגת האופוזיציה. בהצבעה ההיא, החליטה הקואליציה לא לבחור באף נציג, מה שגם להפסקת השיחות בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית. 
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה: "מברך את חברי יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' ח"כ יצחק קרויזר על בחירתו לחבר בוועדה למינוי שופטים, כנציג הקואליציה. אני מקווה שהוועדה בהרכבה הנוכחי לא תכונס, ושחבריי בליכוד ובציונות הדתית יעמדו על הדרישה לשנות את הרכב הועדה למינוי שופטים. בכל מקרה אין לי כל ספק שח"כ קרויזר יפעל בוועדה, לבחירת שופטים עם אג'נדה ציונית, יהודית, ערכית ואוהבי עם ישראל ומאחל לו הרבה הצלחה".

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד איים במכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין: "במידה והוועדה לבחירת שופטים לא תכונס בתוך 14 ימים - אעתור לבג״ץ".
"הוועדה לבחירת שופטים לא כונסה כבר למעלה משנה, מאז 11.4.2022. וכי הימנעות מהפעלת הסמכות לכנס את הוועדה לבחירת שופטים מהווה התעלמות חריגה מהאינטרס הציבורי. הפרת חובת הנאמנות המוטלת על הממשלה ועל שר המשפטים", כתב לפיד.
יושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בהצהרה לתקשורת: "מה שאנחנו רואים בימים אלה הוא פיגוע אסטרטגי ביחסים עם ארה"ב. אף מנהיגות אחראית לא הייתה מאפשרת זו. זה משחק באש על חשבון אזרחי ישראל. לכל חברי הקואליציה שמבינים מה מונח לפנינו לגלות מנהיגות. השקט שלכם לא ירחיק מכם את האחריות".
"קו ישיר נמתח בין הרצון להדיח את היועמ"שית והניסיון להשתלט על עבודת המשטרה ועם לקיחת הוועדה לבחירת שופטים כבת ערובה", המשיך. "הקו המחבר הוא רצון לרמוס את האיזונים והביקורת השיפוטית ולקבל כרטיס חופשי לשחיתות. הדרך היחידה למנוע את הפגיעה, למנוע א הקרע העצום בינינו הוא לעצור את הליכי החקיקה ולחתור לרפורמה בהסכמה. אני קורא לנתניהו - עצרו הכל ונחזור לדבר על הכל. אל תהרסו את המדינה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אחד שקרן שני פחדן מטורלל.
    רודף צדק 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני אנשים קטנים מטרללים את המדינה לא יציבים משנים את דעתם שניהם ביחד יכולים לצחצח לביבי את הנעליים ולנשק לו בטחורים.
    סגור
  • 1.
    טימטום
    בויבוי 07/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכול מה שאתם האופוזיציה מתנגדים סימן שזה נכון לעשות
    סגור