משפט

תביעת הענק התהפכה: האם סוני תיאלץ להיכנע למיקרוסופט?

שופט מנהלי בארה"ב הטיל על סוני להעניק למיקרוסופט גישה לחוזים עליהם חתמה עם מפיצות משחקים. במקור, סוני היתה זו שגרמה לפתיחת תביעה וחקירה נגד רכישת ענקית המשחקים אקטיויז'ן על ידי מיקרוסופט – אך כעת הצליחה מיקרוסופט להפוך את היוצרות, ולהפוך את סוני לנאשמת פוטנציאלית בפגיעה קשה בתחרות
יאיר מור |  1
תביעה (צילום pexels)
עסקת הרכישה הגדולה בתולדות ההייטק ממשיכה להנפיק כותרות, והפעם, החברה העיקרית שעומדת מאחורי הניסיונות למנוע אותה הופכת ל"נחקרת", במובן כזה או אחר, בתביעה שהיא עצמה דרשה את הגשתה.
בסוף השבוע פסק נשיא בית המשפט המנהלי של נציבות הסחר הפדרלית (FTC) בארה"ב, ד' מייקל צ'אפל, כי סוני חייבת לאפשר למיקרוסופט גישה מלאה למסמכים של מספר עובדים בכירים מאוד בתאגיד הבידור היפני. מיקרוסופט תוכל לסרוק את התקשורת שניהלו אותם בכירים עם חברות משחקים אחרות ולהשתמש בממצאים כהוכחות לכך שסוני חתמה על הסכמים דרקוניים מול מפתחים. לטענת מיקרוסופט, היא בטוחה שההסכמים של סוני כללו 'החרמה' של מכירת משחקים לקונסולת האקס-בוקס של הענקית האמריקאית – מה שעשוי ללמד על צביעות שלא תאומן כמעט מצד סוני, שטוענת כעת כי היא חוששת מכך שמיקרוסופט תמנע גישה למשחקי אקטיויז'ן-בליזארד, שאותה רכשה לפני כשנה בסכום של קרוב ל-70 מיליארד דולר.
כאמור, התביעה החלה בכך שסוני, לצד חברות נוספות בתעשייה, הגישו התנגדויות קולניות לעסקה לכל רגולטור אפשרי, בטענה שהיא תפגע בתחרות. בדצמבר אכן החליטה ה-FTC לתבוע את מיקרוסופט ואקטיויז'ן בניסיון לרכך את העסקה או לבטלה. תשובת מיקרוסופט בינואר היתה הטענות שהזכרנו על פגיעה בתחרות מצד סוני – ולמרות שסוני עצמה טענה שהמסמכים המדוברים לא רלוונטיים, והחפירה בהם תדרוש משאבי זמן ותקציבים רבים ומיותרים, השופט צ'אפל אישר את דרישת מיקרוסופט. עם זאת, הוא מיתן אותה, ובניגוד לבקשה לקבל גישה לכל החוזים שסגרה סוני עם מפתחי ומפיצי משחקים מאז 2012, אישר לה לחפש רק בהסכמים מ-2019 ואילך.
כעת תצטרך מיקרוסופט להתחיל לחפור במסמכים של סוני – פעולה שלשמה הוקצבו לה עד שישה חודשים. לאחר מכן, היא תצטרך לשכנע את השופט שאכן מצאה הוכחות לכך שסוני חתמה הסכמים גרועים יותר מהאפשרות – התיאורטית לחלוטין, אגב – שמיקרוסופט עצמה תמנע מכירה של כותרים מצליחים כמו Call of Duty בחנות הפלייסטיישן של סוני. מיקרוסופט דווקא התחייבה לעשות זאת למשך לפחות עשור, ואף הציעה לסוני לחתום על חוזה מחייב בעניין – אך המתחרה היפנית סירבה אפילו לדבר על הנושא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרי ברור שמיקרוסופט יהרוס את סוני היפנית.
    321 ================ 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כמו שהאמריקאים עשו לתעשיית המכוניות והכלכלה היפנית בשנות ה70-80.
    סגור