השוק

מיקרוסופט במתקפה נואשת נגד אירופה: האם עסקת הענק תאושר?

החברה פרסמה תוך שעות ספורות שתי הכרזות על עסקאות דרמטיות, בניסיון נואש להרגיע את החששות הכבדים סביב העסקה הגדולה בהיסטוריה של עולם הטכנולוגיה, ולהעלות את הסיכוי שתאושר. אחת החברות שהתנגדו לעסקה אף הגיבה ושינתה את עמדתה לתמיכה - אך המתנגדת הגדולה ביותר מסרבת לזוז
יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
ענקית התוכנה פצחה אתמול במתקפה של ממש במטרה לאותת נואשות לרגולטורים ברחבי העולם, בדגש על אירופה, לאשר את העסקה הגדולה בתולדותיה בפרט, ובתולדות ההייטק בכלל. 
נשיא מיקרוסופט, בראד סמית', ביקר בבריסל, לשם הוא הגיע כדי לדבר בפני השלטונות האירופיים ולשכנע אותם לאשר את העסקה - ועוד לפני כן הכריז בשני אירועים שונים על שתי עסקאות שונות שאמורות להוכיח שהעסקה מביאה יותר תועלת מסיכון. 
נתחיל בתזכורת לעסקה עצמה: לפני 13.5 חודשים, הודיעה מיקרוסופט על חתימת עסקה לרכישת ענקית המשחקים אקטיויז'ן בליזארד תמורת סכום עתק של כ-69 מיליארד דולר - הסכום הגבוה ביותר ששולם אי פעם תמורת חברת טכנולוגיה. מתחרות מתת-תחומים שונים שמיקרוסופט עוסקת בהם מיהרו להביע התנגדות לעסקה, ונפתחו נגדה חקירות בכמה טריטוריות. 
 
"חתמנו עכשיו על חוזה מחייב ל-10 שנים כדי להביא משחקי אקס-בוקס לשחקני נינטנדו", הוא צייץ לפני הצהריים. "זהו רק חלק ממחויבותנו להביא את משחקי אקס-בוקס וכותרי אקטיויז'ן כגון Call of Duty ליותר שחקנים ביותר פלטפורמות". הוא הוסיף כי משחקי קול אוף דיוטי יהיו זמינים לנינטנדו באותו יום כמו אקס-בוקס, ואף הדגיש כי הם יזכו ל"שוויון מלא בתכונות ובתוכן". 
שעות בודדות לאחר מכן, ערך סמית' מסיבת עיתונאים, בה הודיע על הסכם נוסף - הפעם עם ענקית העיבוד הגרפי Nvidia. 
"מיקרוסופט תביא את משחקי אקס-בוקס שלה שניתנים למשחק על גבי מחשבים לשירות המשחקים בענן GeForce Now של אנבידיה", הוא הכריז. "נביא גם את כל כותרי אקטיויז'ן בליזארד, כולל קול אוף דיוטי, לג'יפורס נאו". 
הפעם, סמית' לא היה הצד היחיד בהודעה. "השותפות מביאה יותר בחירה עבור גיימרים, ופותרת את דאגותיה של אנבידיה עם הרכישה של אקטיויז'ן בליזארד על ידי מיקרוסופט", הודיעה אנבידיה באירוע המשותף. "לכן, אנבידיה מציעה את תמיכתה המלאה לאישור רגולטורי לרכישה". 
כל אחד מההסכמים תקף ל-10 שנים, ומיקרוסופט ציינה כי הציעה הסכם כזה גם למתנגדת הקולנית ביותר לעסקה, סוני - אלא שהאחרונה סירבה להגיב. הרמז היחיד ליתרון תחרותי שמיקרוסופט שומרת לעצמה הגיע בדמות ציון העובדה ששחקנים יצטרכו לרכוש את המשחקים אחד אחד כדי לשחק אותם בקונסולות והשירותים המתחרים - בעוד באקס-בוקס ובמחשב היא מציעה שירות הזרמת משחקים משלה, שמחיר המנוי שלו כולל רבים מאותם משחקים ללא רכישה נפרדת. 
כעת, לאחר מתקפת העסקאות להרגעת הדאגות לתחרות, הכדור עובר לידי הרגולטורים. בקרוב נראה האם הרגולטורים נרגעו והעסקה תאושר, או שהם ימשיכו להילחם בה ויובילו לביטולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה