משפט

אדידס הפסידה במשפט: למי שייכים שלושת הפסים?

האם המחלוקת ארוכת השנים הגיעה לסיומה? השופטים קבעו כי מעצב העל טום בראון לא העתיק מאדידס את פורמט הפסים
מערכת ice |  3
נעלי אדידס (צילום יח"צ)
חבר מושבעים במנהטן קבע אתמול (חמישי) שאדידס לא הצליחה להוכיח שהשימוש של מותג היוקרה טום בראון בפסים על בגדיו, מפר את הסימן המסחרי בעל שלושת הפסים של ענקית בגדי הספורט.
חבר המושבעים מצא שעיצובי הפסים המקבילים של בית האופנה של מעצב העל אינם עלולים לגרום לבלבול של הצרכנים עם מוצרי אדידס, מה שסיים משפט שהחל ב-3 בינואר. טום בראון טען כי בין היתר, לעיצובים שלו יש מספר שונה של פסים.
דובר אדידס אמר כי החברה מאוכזבת מפסק הדין אך "תמשיך לאכוף בדריכות את הקניין הרוחני שלנו, לרבות הגשת ערעורים מתאימים". דובר מטעם טום בראון אמר שהחברה מרוצה מפסק הדין.

אדידס תבעה את המותג של המעצב הניו יורקי בשנת 2021, בטענה שדפוסי הפסים של של טום בראון עם ארבעה פסים על הנעליים והבגדים היוקרתיים שלה מפרים את זכויות הסימנים המסחריים שלה בשלושה פסים.

עיצובים של טום בראון (farfetch.com)
אדידס הגישה למעלה מ-90 תביעות וחתמה על יותר מ-200 הסכמי פשרה מאז 2008 הקשורים לסימן המסחרי, לפי מסמכי בית המשפט בתיק. טום בראון השתמש בעבר בעיצוב של שלושה פסים על הבגדים שלו, ושינה אותו לעיצוב של ארבעה הפסים לאחר שאדידס התנגדה ב-2007.
תום בראון אמר שהבלבול בין העיצובים של החברות אינו סביר מכיוון שהן "פועלות בשווקים שונים, משרתות לקוחות שונים, ומציעות את המוצרים שלהן בנקודות מחיר שונות להפליא". הוא גם אמר שפסים הם אלמנט עיצובי נפוץ בבגדים.
אדידס תכננה לבקש מהמושבעים פיצויים של למעלה מ-7.8 מיליון דולר, בתוספת פיצויים נוספים וצמצום המכירות "המפרות" של תום בראון, על פי התביעה שהוגשה לבית המשפט. היא גם ביקשה צו בית משפט שימנע מתום בראון להשתמש בעיצובים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אדידס לפח
    אדידס לפח 01/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע להם. כשיש להם בישראל סניפי זכיין שלא מכירים בסניפי הרשת וההפך, ושאי אפשר לקבל החזרים אחת של השנייה. שילחו לחפש חברת הפח חיקוי בעצמה הזאת דבילים.
    סגור
  • 2.
    אין גבול לחוצפה של התאגידים הגדולים. (ל"ת)
    Moises 01/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    תכף יכנסו לעצמם את הנקודה :)
    חחח 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    7 0
    צריך לרסן את המפלצות התאגידיות האלה!! ומהר!
    סגור