משפט

היסטוריה: הרוצח שהפך לכוכב פודקאסט מזוכה רטרואקטיבית

עדנן סעיד, שהורשע בתחילת המאה ברצח בת זוגו לשעבר, הוכרז לאחר 23 שנים כזכאי, לאחר שהתביעה הודתה כי אין מספיק ראיות נגדו, בעוד קיימות ראיות נגד שני חשודים אחרים
יאיר מור | 
אזיקים (צילום freepik)
משרד התובע הכללי של מדינת מרילנד הודיע הערב (שלישי) כי הוא מבטלת את האישום נגד עדנן סעיד, ובכך למעשה מודה רטרואקטיבית כי הוא זכאי ובילה את חייו בכלא על לא עוול בכפיו.
סעיד נעצר בשנת 1999, בגיל 18, ימים בודדים לאחר מציאת גופתה של בת זוגו לשעבר, היי-מין לי, בפארק מקומי. לי נרצחה מספר ימים קודם לכן, ולאחר מספר ימי חיפושים אחריה הגופה נמצאה על ידי אדם שטייל בפארק עם הכלב שלו.
סעיד היה החשוד המיידי והכמעט יחיד בחקירת הרצח, נמצא אשם ונשפט למאסר עולם בכלא. אלא שבשנת 2014 גילתה העיתונאית שרה קניג, בזכות "טיפ" שקיבלה מגורם שהמקרה נראה לו חשוד, כי סעיד לא זכה להגנה ראויה. הסיבה היתה, ככל הנראה, גם חוסר תשומת לב מספקת מצד עורכת דינו הציבורית, כריסטינה גוטיירז, וגם עיוותים מכוונים מצד המשטרה והתביעה, שהסתירו ראיות שהיו עשויות לסייע בהגנה עליו ועיוותו ראיות אחרות כדי להוכיח את אשמתו, לכאורה.
קניג חקרה את המקרה באמצעות נבירה בחומרים וראיונות עם כל מי שהיה קשור למקרה והיה מוכן לדבר. התוצאה היתה Serial, פודקאסט הפשע האמתי הראשון בעולם, שהפך לתופעה וזכה לחיקויים, המשכים ואפילו פארודיות (כמו הסדרה החדשה של אמזון פריים וידאו, "רק רוצחים בבניין"). תשומת הלב גרמה לחקירה מחודשת, שבחודש שעבר הובילה את התביעה להודות כי היא אינה בטוחה בהרשעתו, והוא שוחרר למעצר בבית. התביעה קיבלה 30 יום לגבש מחדש כתב אישום נגדו, או לבטל את האישום - וכעת היא בחרה באפשרות האחרונה.
סעיד, כעת בן 41, בילה את כל 23 שנותיו כבגיר במאסר. כעת הוא יהפוך לאדם חופשי. התביעה ציינה כי בחקירה המחודשת נמצאו שני חשודים אפשריים אחרים, אך לא סיפקה כל פרטים לגבי זהותם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה