משפט

נלחמים במכת ההתמכרויות: 30 שנות מאסר לסוחר הסמים

פלורידה נוקטת צעד דרמטי כדי לבלום את הגאות בסחר במשכך הכאבים החזק פנטניל, שהפך לגורם המוות המוביל בקרב בוגרים צעירים. הדילר נשלח לכלא לשלושה עשורים באשמת רצח
מערכת ice | 
בית משפט (צילום pixabay, shutterstock, unsplash)
פטרישיה ברנטלי מפלורידה חגגה 30 שנות מאסר לאדם שמכר לבתה מנה קטלנית של פנטניל ב-2021, בתיק שמדגיש את מדיניות אפס הסובלנות של המדינה במאבק במשבר האופיואידים.
"יש גל גדול של פנטניל שנכנס לארצנו, זו ההזדמנות שלנו להשבית סוחרים שהורגים אנשים", אמרה פרקליטת מדינת ג'קסונוויל, מליסה נלסון, לפוקס ניוז על הפנטניל - התרופה שיכולה להיות חזקה פי 50 מהרואין.
פטרישיה ברנטלי מצאה את בתה, לי ברנטלי, בת 39, במיטתה כשידה מונחת על גב הכלב השחור האהוב שלה, Coal, ב-4 במאי 2021. הבת היתה מתה. "הכלב היה לצידה ללא הרף," אמרה פטרישיה, "זה נותן לי קצת נחמה לדעת שהיא ליטפה אותו ושפשפה את גבו כשהיא סוף סוף לקחה את נשימתה האחרונה".
בפברואר, חבר מושבעים הרשיע את דריק סמית', בן 51, בהריגה, קשירת קשר למכירת סמים ושימוש לא חוקי במכשיר תקשורת למכירת ללי את המרקחת הקטלנית.
עקב שינוי בחוק פלורידה, תובעים יכולים להגיש ביתר קלות אישום בגין רצח והריגה נגד סוחרי סמים במקרי מוות ממנת יתר של פנטניל. בפלורידה יש ​​חוקי רצח על רקע סמים על הספרים מאז 1982, אבל פנטניל התווסף לרשימת הסמים המתאימים רק ב-2017.
בעקבות משבר האופיואידים המונע על ידי פנטניל, מדינות רבות העבירו חוקים חדשים שמעמידים סוחרי סמים לאישומים בכוונה תחילה על רצח והריגה בגין מקרי מוות במנת יתר.
בשנת 2021, יותר מ-107,000 בני אדם באמריקה מתו ממנת יתר של סמים, בעיקר מפנטניל - המספר הגבוה ביותר שנרשם אי פעם ויותר ממספר האנשים שנספו מתאונות דרכים ופצעי ירי ביחד, על פי נתונים סטטיסטיים זמינים לציבור.
תיק המוות של סמית' היה הראשון שהגיע למשפט בג'קסונוויל, אזור המטרו הרביעי בגודלו בפלורידה. ג'ו ליקנדרו, עוזר התובע המחוזי הראשי, אמר לפוקס ניוז דיגיטל שהשינוי בחוק הפחית את הנטל על התובעים. כעת, התובעים צריכים להוכיח שפנטניל תרם למוות במנת יתר, בעוד שלפני שהם הראו שזה היה הגורם הבלעדי - סרגל מסובך כאשר לאדם יש יותר מסם אחד במערכת שלו.
"המטרה שלנו במקרים אלה היא לנסות לעלות בשרשרת ככל שנוכל ולהשתמש בסמכותנו כדי להשיג את הסוחרים הגדולים", אמר. "ככה אנחנו מנסים לחנוק את שרשרת האספקה".
משרד התובע של מדינת ג'קסונוויל העמיד לדין 113 סוחרי סמים בגין רצח והריגה מאז שהחוק החדש נכנס לתוקף. המשרד השיג 52 הרשעות - 20 מהן בגין רצח. ישנם 61 תיקים עדיין תלויים ועומדים.
ליקנדרו, שהעמיד לדין את סמית', אמר שבמקרים אלה, הטלפונים הסלולריים של הקורבנות הם ראיות מרכזיות. החוקרים זיהו את סמית' מהודעות טקסט שמצאו בטלפון הסלולרי של ליי ברנטלי, שהראו שהיא פגשה אותו לראשונה בתחנת דלק מקומית שבועיים לפני מותה. ביום שהיא מתה, היא קנתה ממנו פנטניל בשווי 20 דולר.
בוגרת מכללת פלורידה סטייט עבדה כטכנאית כירורגית בבנק רקמות וסייעה בקצירת חלקי גוף למחקר לפני שהמאבק שלה בהתמכרות חטף את חייה. במשך כמעט שני עשורים, היא נכנסה ויצאה ממתקני גמילה בניסיון להתפכח.
לאחר ההתקדמות האחרונה שלה בגמילה ב-2021, היא ביקשה עזרה מאמה. "היא רצתה להחזיר את חייה, היא רצתה להתחיל לעבוד שוב", אמרה פטרישיה ברנטלי. "היא ניסתה."
נלסון, התובעת הכללית, אמרה שתביעה אגרסיבית של סוחרי סמים היא כלי ואמצעי מרתיע, לא פתרון. "לעולם לא נעצור את התוכנית שלנו לצאת מהבעיה הזו", אמרה.
פנטניל הרג 5,302 פלורידיאנים בשנת 2020 ומקרי המוות ממנת יתר עלו ב-9% נוספים במחצית הראשונה של 2021, על פי הנתונים העדכניים ביותר שזמינים ממחלקת אכיפת החוק של פלורידה.
רוב הפנטניל בארה"ב מקורו בסין והוא נסחר ממקסיקו מעבר לגבול הדרומי, שם עלו תפיסות הסם ב-200% בארבע השנים האחרונות, על פי הרשויות הפדרליות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה