משפט

אמזון שוב מסתבכת: המדינה הזאת תובעת את ענקית המשלוחים

אמזון ממשיכה להסתבך, והפעם מדינת קליפורניה הגישה תביעה כנגד החברה מכיוון שהכריחה סוחרים העובדים איתם להציע מחירים לא תחרותיים, כדי שהמכירות של החברה לא יפגעו
מערכת ice | 
אמזון מסתבכת (צילום Istock, freepik, פייסבוק/ Amazon)
מדינת קליפורניה תובעת את ענקית המשלוחים אמזון ומאשימה אותה בפגיעה ורמיסת תחרות אל מול הסוחרים איתם היא עובדת. "אמזון מכריחה סוחרים להסכים למחירים הגבוהים בידיעה מוחלטת שהם לא יכולים לסרב"- כך הסביר את כתב התביעה תובע מדינת קליפורניה רוב בונטה.
תביעה באורך 84 עמודים הוגשה ביום רביעי האחרון בבית המשפט בסן פרנסיסקו על ידי התובע הראשי כנגד חברת אמזון. תביעה דומה הוגשה כבר כנגד החברה במחוז קולומביה ונדחתה על ידי השופט ונמצאת כעת בהליכי ערעור.
על פי גורמים רשמיים בקליפורניה הם מאמינים שהוצאות לא יהיו דומות וזאת בעקבות המידע שאספו בחקירה שארכה יותר משנתיים וכללה חקירה והזמנה לדין של סוחרים, מתחרים בחברה ועובדי אמזון לשעבר.
 
על פי כתב התביעה, אמזון, לה יש 38% משוק מכירות האונליין בארה"ב, דרשה מסוחריה שלא למכור את מוצריהם במחירים נמוכים יותר במקומות אחרים ובכך פגעה קשות בתחרות. היא דרשה מאותם סוחרים להעמיד מחירים גבוהים יותר באתרים שאינם של אמזון.
 
התובע הראשי של מדינת קליפורניה, רוב בונטה מסר – "במשך שנים הצרכנים בקליפורניה שילמו יותר עבור רכישות מקוונות שביצעו בגלל החוקים האנטי-תחרותיים של אמזון". דרישתה של התביעה הינה לחייב את אמזון ב-2500 דולר על כל הפרה שכזו. על פי הערכות, לאמזון ישנם כ-25 מיליון לקוחות בקליפורניה בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה