קריירה ולימודים

נמצאה הסיבה לעושר של ג'ף בזוס: קמצנות

תכתובות של עובדי אמזון לשעבר נחשפות: על פי התכתובות, המדיניות ה"חסכנית" של החברה פגעה בהם ביצירתיות, ובעצם נבעה מקמצנות, לא חסכנות
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
אמזון מעסיקה מעל למיליון עובדים ברחבי העולם, שווה כ-1286.48 מיליארד דולר, אך על פי התכתבות של עובדים לשעבר החברה לא בוחלת בניסיון לחסוך על חשבונם. תכתובות אי מיילים פנימיים של עובדי אמזון לשעבר שכעת עובדים בחברת גוגל נחשפות ומגלות לא מעט על ההתנהלות של אמזון. תכתובות המיילים היו תחת הכותרת "עבודה באמזון" והסיפורים מפתיעים.
ענקית הטכנולוגיה דוגלת במדיניות "חסכנית" כאשר בין הדוגמאות שעלו היו כמה מקרים הנשמעים חריגים ושונים מסיפורי הראוותנות של עולם ההיי-טק. עובד חשף כי בישיבות בוקר עובדים היו צריכים להתחלק בבייגל. כאשר אחד המנהלים נשאל מדוע אין מספיק לכולם הוא הסביר כי אין להם מספיק תקציב להזמין בייגלים לכל העובדים.
 
חסכנות ארוחת הבוקר לא הסתיימה שם. בהתכתבות בין שני עובדים נחשף כי קופסאות דגני הבוקר נעלמו מהמטבחים ומהחברה נמסר לעובדים כי "בזבוז מאתיים דולר על כמה קופסאות של דגני בוקר הוא לא חסכני. אתם מוזמנים לבקש תרומות לצורך כך".
 
החסכון לא נעצר רק בארוחות הבוקר, אלא גם על דברים מהותיים ונחוצים יותר לעבודתם כציוד משרדי וטכנולוגי. דוגמה שעלתה, הנשמעת קצת מפונקת, היא שמנהלים מנעו מהם להזמין MacBook של אפל מכיוון שקיימים מחשבים ניידים של ווינדוס ולא יזמינו נוספים. אחד העובדים כתב "אני מוצא את זה מגוחך מכיוון שאין הנאה במחשבים ניידים של ווינדוס. כאשר אין הנאה, יצירתיות לא מתקיימת".
 
"העקרונות המובילים מתארים כיצד אמזון עושה עסקים, כיצד מנהלים מובילים, כיצד אנחנו שומרים על הלקוח במרכז. אחד מהעקרונות המובילים שלנו הוא חסכנות", כך הגיב דובר אמזון, בראד גלסר והסביר מדוע הם בוחרים בדרך זו. "האנקדוטות הללו אינן משקפות את הרצון שלנו שהעובדים יהיו יותר מודעים למשאבי החברה וזאת מתוך מטרה להיות החברה הכי מכוונת לקוח בכדור הארץ, המקום הבטוח ביותר לעבוד בו ולהיות המעסיק הטוב ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה