כסף וצרכנות

יוחננוף תשלם לכם מיליונים? זו תביעת הענק שעלולה לספוג

בקשת הגשה לתביעה בסך של מאות מיליוני שקלים הוגשה היום לבית המשפט, כאשר במרכז התביעה עומדת קמעונאות המזון יוחננוף. לרשת המרכולים מיוחסים בבקשה מקרים של הטעיית צרכנים ו"מבצעים פיקטיביים" 
מערכת ice |  1
סניף יוחננוף (צילום Magma Images)
משרד עורכי הדין שנפ שמילובץ מודיע היום על הגשת בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשת יוחננוף בגין "מבצעים פיקטיביים". כאשר סכום התביעה מענקית הקמעונאות עומד על סך של 200,000,000 שקלים.
כתב בקשת התביעה טוען כי הרשת פעלה בהטעיה חמורה ובגביית יתר אסורה ושיטתית בסניפיה, ומייחסת לקמעונאית מזון ענקית והשלישית בגודלה בארץ, אשר מפעילה עשרות סניפים והיקף המכירות השנתי שלה עומד על למעלה מ-4.3 מיליארד ש"ח אשר בוחרת במודע להטעות את לקוחותיה במטרה להגדיל את היקף המכירות בצורה פסולה ומקוממת.
לפי הבקשה, יוחננוף מציגה ללקוחותיה בשילוט על מדפי הסניפים מחירי "מבצע" אטרקטיביים לכאורה על מגוון מוצרים שנמכרים בסניפיה בעוד שבקופה היא גובה מהם תשלום גבוה בהרבה ("מבצעים פיקטיביים").
עוד נטען כי יוחננוף אינה מסתפקת בשלטי מבצע וגובה יותר גם על מוצרים שבהם מודבקת מדבקת מחיר עם מחיר נמוך.
בקשת התביעה מצביעה על כך שלא מדובר בטעות נקודתית ביחס למוצר אחד הקורית בסניף כזה או אחר, אלא בהתנהלות שיטתית מקוממת של הצגת מחיר "שגוי" בכלל סניפי המשיבה , כפי שתועד ונבדק על ידי המבקש בסניפים רבים, וגרמה לנזק צרכני רחב היקף, תוך שהמשיבה גורפת הון שלא כדין על חשבון הציבור.
העובדה שההפרש בין המחיר שהוצג לצרכנים בשילוט במדפי הסניף לבין המחיר שהמבקש נדרש לשלם בקופה, היה תמיד לרעתו - מעיד על שיטת עבודה של המשיבה של ממש, ועל נזק צרכני רחב היקף שנגרם לצרכני המשיבה כתוצאה מגביית היתר המבוצעים בסניפיה. 
באי הכוח של התובעים אוהד שמילוביץ ותום שנפ ממשרד עוה"ד שנפ שמילוביץ: "מתיעוד שביצע לקוח של יוחננוף לאורך זמן ובמספר רב של סניפים עולה שהרשת הציגה מגוון רחב של מוצרים במחירים אטרקטיביים אך בפועל גבתה עליהם מחיר גבוה יותר. מדובר בשיטת פעולה מקוממת שנועדה להשיא את רווחיה של הרשת על חשבון הצרכן הפשוט. משרדנו נתקל שוב ושוב בקמעונאים שגובים מהצרכנים סכומים שלא כדין תוך שימוש בשיטות פעולה שונות ובלתי חוקיות. יש לשים סוף לתופעה הפסולה הזאת ולהשיב לציבור את הכספים שנגבו ביתר"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן שישלמו על כך! (ל"ת)
    סוף סוף 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור