השוק

יוחננוף פותחת חנויות ומזנקת ב-12% בהכנסות

קמעונאית המזון יוחננוף מדווחת הבוקר על התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2022, ובתוך כך מסכמת גם את החציון הראשון ברקע זינוק המחירים והירידות בשוק ההון
מערכת ice |  1
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)
חברת יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים בפריסה ארצית מדווחת על תוצאות הרבעון השני והחציון של שנת 2022.  
ההכנסות המדווחות ברבעון השני הסתכמו בכ-940 מיליון שקל – עלייה של כ-12.3% לעומת הכנסות של כ-837 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נובע בעיקר ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו מהרבעון השני של 2021 בסך של כ-86 מיליון שקל, מגידול במכירות בחנויות זהות של כ-17 מיליון שקל וכן מגידול של כ-9 מיליון שקל במכירות זול סטוק, אשר אוחדה לראשונה מאפריל 2021, בקיזוז קיטון הנובע מהגדלת עסקאות בהסדרי קונסיגנציה.
המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-2.1% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השני בכ-256 מיליון שקל לעומת כ-230 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ-11.4%. 
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות הסתכם בכ-66 מיליון שקל לעומת כ-73 מיליון שקל ברבעון המקביל- ירידה של כ-10.7%. הירידה נובעת בעיקר מהוצאות תפעול בגין חנויות מכר חדשות, מעליה בהוצאות פחת והפחתות ומעליה בסך של כ-6 מיליון שקל בהוצאות הפרסום של החברה עקב קמפיין פרסומי, בין היתר לקראת חגי פסח ושבועות.
ה-EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ-109 מיליון שקל לעומת כ-108 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח לתקופה בנטרול שערוך ההשקעה ב-A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ-47 מיליון שקל ברבעון השני לעומת כ-46 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח לתקופה ברבעון השני הסתכם בכ-37 מיליון שקל לעומת כ-55 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ברבעון השני רשמה החברה הפסד מנכסים פיננסיים בגין שערוך ההשקעה בסך כ-12.7 מיליון שקל (כ-9.7 מיליון שקל נטו ממס) בדוח רווח והפסד וכ-14.8 מיליון שקל נטו ממס ברווח כולל אחר.
יוחננוף רואה בהשקעה ב-A2Z כהשקעה אסטרטגית וכחלק משילוב העגלות החכמות בפעילות הרשת עד סוף שנת 2022. יתרת המזומן נטו ליום 30 ביוני 2022 הסתכמה בכ-365 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ-1.28 מיליארד שקל, המהווה כ-37.7% מסך המאזן.
תוצאות המחצית הראשונה של 2022
ההכנסות המדווחות במחצית הסתכמו בכ-1.84 מיליארד שקל לעומת כ-1.65 מיליארד שקל בתקופה המקבילה– עלייה של כ-11%. הגידול בתקופה נובע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו בסך של כ-218 מיליון ש"ח, מקיטון במכירות חנויות זהות בסך של כ-64 מיליון שקל, וכן ממכירות זול סטוק בסך של כ-40 מיליון שקל, אשר אוחדה לראשונה מאפריל 2021, בקיזוז גידול בהסדרי קונסיגנציה.
המכירות בחנויות הזהות ירדו בכ-3.7% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הגולמי הסתכם בכ-502 מיליון שקל לעומת כ-444 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של כ-13.1%. 
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות הסתכם בכ-131 מיליון שקל לעומת כ-143 מיליון שקל בתקופה המקבילה – ירידה של כ-7.9%. עיקר הירידה נובעת מהוצאות תפעול בגין חנויות מכר חדשות, מעליה בהוצאות פחת והפחתות  ומעליה של כ-4 מיליון שקל בהוצאות הפרסום של החברה עקב קמפיין פרסומי, בין היתר לקראת חגי פסח ושבועות.
ה-EBITDA הסתכם בכ-216 מיליון שקל לעומת כ-207 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של כ-4.4%. 
הרווח לתקופה הסתכם בכ-61 מיליון שקל לעומת כ-122 מיליון שקל בתקופה המקבילה. 
הרווח לתקופה בנטרול שערוך ההשקעה ב-A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ-86 מיליון שקל במחצית לעומת כ-88 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
במחצית רשמה החברה הפסד מנכסים פיננסיים בגין שערוך ההשקעה בסך כ-33 מיליון שקל (כ-25 מיליון שקל נטו ממס) בדוח רווח והפסד וכ-33 מיליון שקל נטו ממס ברווח כולל אחר.
בחודש יולי השלימה החברה גיוס איגרות חוב לראשונה. החברה גייסה 204 מיליון שקל בריבית קבועה של 3.94%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה
    אורי 08/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יוחננוף עושקת את החקלאים חד משמעית,עד מתי,יאללה שתיפול....
    סגור