השוק
יוחננוף פותחת חנויות ומזנקת ב-12% בהכנסות
קמעונאית המזון יוחננוף מדווחת הבוקר על התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2022, ובתוך כך מסכמת גם את החציון הראשון ברקע זינוק המחירים והירידות בשוק ההון
חברת יוחננוף, המפעילה רשת מרכולים בפריסה ארצית מדווחת על תוצאות הרבעון השני והחציון של שנת 2022.
ההכנסות המדווחות ברבעון השני הסתכמו בכ-940 מיליון שקל – עלייה של כ-12.3% לעומת הכנסות של כ-837 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נובע בעיקר ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו מהרבעון השני של 2021 בסך של כ-86 מיליון שקל, מגידול במכירות בחנויות זהות של כ-17 מיליון שקל וכן מגידול של כ-9 מיליון שקל במכירות זול סטוק, אשר אוחדה לראשונה מאפריל 2021, בקיזוז קיטון הנובע מהגדלת עסקאות בהסדרי קונסיגנציה.
המכירות בחנויות הזהות עלו בכ-2.1% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השני בכ-256 מיליון שקל לעומת כ-230 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ-11.4%.
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות הסתכם בכ-66 מיליון שקל לעומת כ-73 מיליון שקל ברבעון המקביל- ירידה של כ-10.7%. הירידה נובעת בעיקר מהוצאות תפעול בגין חנויות מכר חדשות, מעליה בהוצאות פחת והפחתות ומעליה בסך של כ-6 מיליון שקל בהוצאות הפרסום של החברה עקב קמפיין פרסומי, בין היתר לקראת חגי פסח ושבועות.
ה-EBITDA ברבעון השני הסתכם בכ-109 מיליון שקל לעומת כ-108 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח לתקופה בנטרול שערוך ההשקעה ב-A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ-47 מיליון שקל ברבעון השני לעומת כ-46 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח לתקופה ברבעון השני הסתכם בכ-37 מיליון שקל לעומת כ-55 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ברבעון השני רשמה החברה הפסד מנכסים פיננסיים בגין שערוך ההשקעה בסך כ-12.7 מיליון שקל (כ-9.7 מיליון שקל נטו ממס) בדוח רווח והפסד וכ-14.8 מיליון שקל נטו ממס ברווח כולל אחר.
יוחננוף רואה בהשקעה ב-A2Z כהשקעה אסטרטגית וכחלק משילוב העגלות החכמות בפעילות הרשת עד סוף שנת 2022. יתרת המזומן נטו ליום 30 ביוני 2022 הסתכמה בכ-365 מיליון שקל. ההון העצמי עמד על כ-1.28 מיליארד שקל, המהווה כ-37.7% מסך המאזן.
תוצאות המחצית הראשונה של 2022
ההכנסות המדווחות במחצית הסתכמו בכ-1.84 מיליארד שקל לעומת כ-1.65 מיליארד שקל בתקופה המקבילה– עלייה של כ-11%. הגידול בתקופה נובע ממכירות בחנויות חדשות שנפתחו בסך של כ-218 מיליון ש"ח, מקיטון במכירות חנויות זהות בסך של כ-64 מיליון שקל, וכן ממכירות זול סטוק בסך של כ-40 מיליון שקל, אשר אוחדה לראשונה מאפריל 2021, בקיזוז גידול בהסדרי קונסיגנציה.
המכירות בחנויות הזהות ירדו בכ-3.7% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הגולמי הסתכם בכ-502 מיליון שקל לעומת כ-444 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של כ-13.1%.
הרווח התפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות הסתכם בכ-131 מיליון שקל לעומת כ-143 מיליון שקל בתקופה המקבילה – ירידה של כ-7.9%. עיקר הירידה נובעת מהוצאות תפעול בגין חנויות מכר חדשות, מעליה בהוצאות פחת והפחתות ומעליה של כ-4 מיליון שקל בהוצאות הפרסום של החברה עקב קמפיין פרסומי, בין היתר לקראת חגי פסח ושבועות.
ה-EBITDA הסתכם בכ-216 מיליון שקל לעומת כ-207 מיליון שקל בתקופה המקבילה – עלייה של כ-4.4%.
הרווח לתקופה הסתכם בכ-61 מיליון שקל לעומת כ-122 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
הרווח לתקופה בנטרול שערוך ההשקעה ב-A2Z (נטו ממס) הסתכם בכ-86 מיליון שקל במחצית לעומת כ-88 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
במחצית רשמה החברה הפסד מנכסים פיננסיים בגין שערוך ההשקעה בסך כ-33 מיליון שקל (כ-25 מיליון שקל נטו ממס) בדוח רווח והפסד וכ-33 מיליון שקל נטו ממס ברווח כולל אחר.
עוד ב-
בחודש יולי השלימה החברה גיוס איגרות חוב לראשונה. החברה גייסה 204 מיליון שקל בריבית קבועה של 3.94%.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.בושהאורי 08/2022/22הגב לתגובה זו1 0יוחננוף עושקת את החקלאים חד משמעית,עד מתי,יאללה שתיפול....סגור