השוק

איתן יוחננוף: "אצלנו המחירים לא עלו - אנחנו אגרסיבים עם ספקים"

איתן יוחננוף אומר בשיחה עם ice כי אם הצרכן הישראלי יראה נכונות לקחת מהמותגים הפרטיים הוא יראה שהסל שלו לא התייקר; "כמעט כל מכירות שמן הזית אצלנו הם מהמותג הפרטי"; על הכניסה של קרפור: "את יוחננוף לקח לבנות 60 שנה, אנחנו לא מפחדים מתחרות"
ניצן כהן |  9
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)
ענף קמעונאות המזון כבר מזמן לא היטלטל כמו שהוא מיטלטל היום. אם זו חקירת רשות התחרות והניסיון שלה להבין את הענף, אם זו ענקית כמו פז שמקימה רשת משלה (סופר יהודה, פרשמרקט ו-yellow) והניסיון להכניס את קרפור לתחום על השלד של יינות ביתן.
נהוג להתייחס לרמי לוי כאל מחולל תחרות בענף הזה אבל איתן יוחננוף הוא מחולל תחרות בפני עצמו והוא למעשה נוקט באותן שיטות עבודה כמו של רמי לוי אבל בלי להתפזר על פני עסקים נוספים. הוא חי את הענף שלו שעובר תהפוכות עכשיו והוא בטוח בעצמו יותר מתמיד. 

שיחה עם איתן יוחננוף היא תמיד שיחה מעניינת. יוחננוף הוא מה שנקרא "Heavy discounter". כלומר הוא מחזיק סניפי ענק מחוץ למרכזי הערים וככה הוא חוסך בדמי שכירות ומיסים כמו ארנונה. ומנגד הוא מעמיד מקומות חניה כמעט אינסופיים. המחירים אגב בסיגמנט הם נמוכים והכמויות גדולות. וכאן יוחננוף הוא שחקן משמעותי.
"אנחנו בעידן של דיסקאונט" הוא אומר. "מי שחשב שהתקופה של הקורונה תישאר לנצח, ככה שאנשים יקנו בכל מקום ובכל מחיר, לא מבין את השוק".
איך אתה מרגיש את הלקוחות שלך בעידן של מחירים עולים?
"אצלנו המחירים לא עלו כי אנחנו נותנים מענה לעלייה שלהם. אצלנו אפשר לראות השקעה לא מבוטלת במבצעים. היום למשל אנחנו במבצע של 50% בפסטה וכן הלאה המגוון אדיר".
אז מה, עליית המחירים היא שמועה רחוקה?
"אנחנו עסק שצריך להרוויח וכדי להישאר ולתת שירות לצרכן אתה צריך לדעת לשלוט בהגה ואנחנו יודעים לשלוט על ההגה. זאת אומרת שאנחנו יודעים להביא את הכסף אם זה באגרסיביות מול הספקים או ייעול התפעול. אני יכול להגיד לך באמת שאנחנו יעילים מאוד ונותנים את כל הכוח לצרכן וזה בכל הפרמטרים.
"עכשיו כשגם הריביות עולות, אנחנו עושים את כל מה שאפשר ולהוזיל את סל הקניה ולא לפגוע בהתפתחות שלנו בענף המזון והצריכה. אני רוצה שאתה תבין, אנחנו היום לא פוגעים ברמת השירות אבל במקביל אנחנו נותנים שירות בחנויות גדולות".
המשחק הוא המותגים הפרטיים? היבוא שלכם? או לחץ על היבואנים?
"הבשורה הגדולה שחרף הקשיים אנחנו מביאים לארץ מוצרים, אנחנו לא הולכים אחורה. עד היום אנחנו מייבאים גבינה צהובה ואין לנו כוונה ללכת אחורה ולהפסיק להביא לארץ סחורה וככל שהצרכן יראה נכונות לגעת בעוד דברים אנחנו גם נרחיב את הפעילות הזו. שים לב, בשמן זית אנחנו יבואנים גדולים מאוד בישראל. כמעט כל המכירות שלנו בסיגמנט הזה הם מהמותג הפרטי וזה אומר שהצרכן מקבל שמן זית באיכות מעולה, 750 מ"ל ב-19 שקל והכל יבוא שלנו.
"אם הייתי לוקח אותך שנתיים אחורה הצרכן היה עיוור. הוא היה קונה רק מותגים אבל המעבר הזה מהמותגים היקרים למותג הפרטי הזול יותר והאיכותי לא פחות קורה לאט. זה כי אנחנו עקביים. כשהתחלנו להביא סחורות לישראל הצרכן היה חשדן וכשהוא ניסה את המותג הפרטי וראה שהוא לא נפגע ואפילו הוא התאהב אז הוא קיבל מוצר טוב במחיר זול מאוד. יש קטגוריות שרואים שינוי אצל הצרכן ויש קטגוריות שתמיד המוצרים יהיו יקרים אם תרצה דוגמה זה השוקולד נוטלה. אם אתה רוצה דווקא אותו אז תשלם את המחיר אבל זה יהיה חלק קטן מסל הצריכה שלך".
עד לא מזמן המחשבה הרווחת הייתה שחנויות הדיסקאונט גמרו את הסוס ואנחנו הולכים לחנויות במרכזי הערים עם מחירים גבוהים יותר.
"בעולם הקמעונאות יש חוקים ואני בתור קמעונאי ותיק אומר לך שצריך למכור בזול ומה שיכול לתמוך במכירה זולה זה תפעול. אם לא לא נוכל למכור בזול לא נהיה ולכן אני חוזר ואומר שהמבנה הטבעי של עולם הקמעונאות אלה חנויות הדיסקאונט והצורך בהן הולך וגובר.
"אם אתה מכיר את הסייקל בענף שלנו, אז אני אומר לך: אל תתמכר לזה שהצרכן בקורונה לא היה מוטה מחיר, זה לא יישאר לעד".
נראה לך שפז שהלכו על מרכזי הערים עשו טעות?
"אני לא מדבר על שחקן ספציפי אלא על סיגמנטים. אנחנו למשל לא נהיה אגרסיביים בחנויות העירוניות שיודעות לתת מענה אבל בעיקרון אנחנו מדברים על אסטרטגיה של למכור הרבה ובמחירי הוגן ולכן - במיוחד אם הולכים לתקופה קשה ואנחנו בתקופה קשה של ריביות עולות ואינפלציה עולה - הצרכן צריך לקנות בזול יותר ממה שהיה לפני שנה או שנתיים.
"בתקופות האלה הצרכנים יבואו לחנויות הדיסקאונט שהן הסיגמנט הזול ומי שיחזיק יותר חנויות דיסקאונט ופחות עירוניות יהנה בתקופה הזו. אבל זה עובד גם הפוך בקורונה אנשים הלכו לחנויות העירוניות אבל אנחנו שומרים על קו אחיד - להישאר דיסקאונטרים".
בוא רגע נדבר על כניסה של קרפור לישראל, מה זה יעשה לענף?
"אני לא מתרגש מהצהרה על תחרות, אנחנו בתוך השוק חזק ואנחנו ממשיכים באסטרטגיה שלא ניתן לערער עליה ביום אחד ולא ניתן לשנות את זה. זה לא קורה ביום אחד. צריך היערכות כדי להיכנס לענף את רשת יוחננוף לקח 60 שנה לבנות וזה עם השטחים שישבנו עליהם. בנינו במשך 60 שנה רשת ואי אפשר לערער את זה. אנחנו חיים את הענף ובטוחים במה שאנחנו עושים. אנחנו לא מפחדים מתחרות".
בכל זאת אנחנו מדברים על קרפור, פז עם רשת קמעונאות משלה. זה דורש מכם בידול.
"מה שרשת יוחננוף מביאה למדינה זה בעיקר את האנרגיה הבלתי מתפשרת באסטרטגיה וביכולת להשביח את האסטרטגיה, אנחנו משתבחים כל הזמן. גם היכולת של ההנהלה הבכירה להוריד את האסטרטגיה לעובדים היא הישג שאנחנו גאים בו. זה לא מובן מאליו שאתה מכוון ופוגע כי אנחנו קוראים תיגר על המציאות וזה לא שובר אותנו. בעיקרון הכלכלה הישראלית הולכת לתקופה קשה שאנחנו מוכנים אליה עם כסף ואנרגיה.
"אבל לשאלה שלך, בנתונים הקיימים אני יכול להעיד שאנחנו בתקופה של דיסקאונט והצרכן צריך את המחיר הזול וגם הוא יצטרך להתאמץ להיפתח למותגים נוספים ומומלץ לעשות את זה - לא להרים ידיים".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    סופרשוק יוחננוף
    אני 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחחחחחחחח לא העליתם מחירים.... שקרן! מוזיל מוצר אחד מעלה 4 מוצרים... לך תעבוד על מישהו אחר. חכה חצי חינם יפתחו ברחובות יאכלו אתכם בלי מלח ופלפל... כולם יעברו אליהם!
    סגור
  • 6.
    יחס משפיל
    שלום 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אסור לקנות בסופר שלכם היחס של העובדים בחנות מתחת לכל ביקורת יש סופרים אחרים מחירים יותר טובים ויחס מצוין
    סגור
  • 5.
    שופר סל גלילות יקר מלוכלך ולא נעים. (ל"ת)
    תרח בן נחור 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    כל הכבוד לאיתן יוחננוף, איש עסקים עם לב
    שילר הדילר 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ואופנוען מוכשר!!
    סגור
  • יוחננוף
    שושי 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה ממש לא נכון כל המוצרים ברשת יוחננוף עלו ולא במעט אלא בעשרות אחוזים
    סגור
  • 3.
    אתם רשת ממש זולה הכל יקר שם צריך איפוס
    ב.ב 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המצב ממש לא טוב שאתם חושבים שכל השנים האלה הייתם זולים סניף הדגל ברחובות ופה הכי יקר ל חנות מחוץ לרחובות של הרשת יותר זולה רק ברחובות האנשים שבנו אותכם אתם שולטים במחירים מופרזים מדבר מניסיון היית בערים אחרות בסניפים שלכם הרבה יותר זול שעור שלמדתי בחיים על תזרוק את מי שהקים אותך כי אתה לא יודע מתי תצטרך אותם שתיפול וזה תושבי רחובות אז לא לשכוח שאתה מתמכר מחירים כמו שברמלה וביבנה ובחדרה ככה יהיה המחירים ברחובות ולא 30 אחוז יותר
    סגור
  • 2.
    אם קרפור ייכנסו עם האיכות שלהם הסניפים המעולים והמחירים
    זד 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליוחננוף אין סיכוי... השאלה כמה חמדנים יהיו הנציגים הישראליים והאם לא יהרסו את המותג ואת חוויית הקנייה שמי שקנה בקרפור מכיר
    סגור
  • 1.
    רשת יוחננוף באזור רחובות אכן זולה משמעותית מהמתחרים.
    איריס 08/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש חבל שאין משלוחים
    סגור
  • שקרן
    רוני 08/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים עלו של אוכל מוכן ב10 אחוז
    סגור