בריאות

רוצים להשתמש בחשמל בסוכה? כך לא תסכנו את חייכם

סוכה בטוחה: מומחי מכון התקנים בטיפים לבטיחות חשמל בסוכה. כל הטיפים החיוניים לשמירה על בטיחות החשמל בסוכה בפנים
מערכת ice | 
בטיחות החשמל בסוכה (צילום shutterstock)
לקראת חג הסוכות מומחי מעבדת החשמל של מכון התקנים קיבצו מספר טיפים חיוניים לשמירה על בטיחות החשמל בסוכה. ראשית, יש להשתמש בציוד חשמלי תקין בלבד: שקעים (בתי תקע), תקעים, נורות, כבלים מאריכים, שרשראות תאורה, אביזרים וכו' המיועדים להתקנה חיצונית. 
יש להשתמש בגופי תאורה מוגני מים ובבתי תקע המתאימים להתקנה חיצונית וזאת בשל האפשרות לגשם או ללחות ולטל המצטברים במהלך הלילה. אסור לתלות קישוטים על חוטי חשמל ובסמוך לנורות ומנורות המאירות את הסוכה, ויש למנוע מגע ישיר ביניהן לבין דפנות הסוכה ו/או הסכך בשל החשש מהתחממות יתר ושריפה. מומלץ להשתמש בתאורה "קרה" למשל נורות לד, במקום נורות להט.

בנוסף, אין להכניס תנורי חימום לסוכה, אסור להניח סכך על כבלי חשמל , חובה לוודא כי קיים מפסק מגן מפני זרם דלף ("פחת") בלוח החשמל של הבית או של מקור החשמל המזין את הסוכה. יש לבדוק את תקינותו על ידי לחיצה על כפתור הניסוי שבו. בשימוש בכבלים מאריכים, יש להקפיד כי אין גידים או חוטים גלויים/חשופים היכולים להוות מקור לסכנת התחשמלות. כמו כן יש לוודא כי חיבורי החשמל תקינים ואמינים. מומלץ שלא להשתמש בכבל כזה לאורך זמן, יש להרחיקו ככל האפשר מהישג ידם של ילדים ולוודא שאינו מהווה מכשול ואינו חשוף לפגיעה, למשל על ידי הצמדתו לדופן הסוכה.
אין לשרשר מספר כבלים מאריכים. בשימוש בתוף כבלים יש לפרוס את הכבל לכל אורכו. יש להקפיד שלא לבוא במגע עם חשמל או מכשיר חשמלי, בידיים רטובות או ברגליים יחפות. יש להשגיח על הילדים בזמן שהמאוורר בסוכה פועל. יש לוודא שהם אינם משתמשים בו, משחקים בו או במקרה של ילדים בעלי שיער ארוך, נמצאים קרוב מדי אליו. 
כשמפרקים את הסוכה יש לנקוט בכללי הזהירות שננקטו בזמן בנייתה. לפני פירוק הסוכה, יש לנתק את כל הציוד החשמלי מרשת החשמל.  על-פי החוק, גם התקנה זמנית (כגון בסוכה) של מתקן חשמלי תעשה ע"י חשמלאי בלבד, למעט חיבור שקע-תקע ותליית גוף תאורה מיטלטל. כשיורד גשם יש לנתק את הזנת החשמל לסוכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה