בריאות

כנס החדשנות של שיבא: הפיתוחים שיובילו את מהפכת הבריאות העולמית

במסגרת פסגת החדשנות של  שיבא, השתתפו מנכ"ל רשות החדשנות, מנכ״ל המרכז הרפואי שיבא וסמנכ״ל טרנספורמציה וחדשנות בשיבא. במהלך הכנס, שוחחו הבכירים על הקמת זרוע החדשנות של שיבא, שנועדה לפתח ולהטמיע פתרונות לאתגרים המורכבים ולהוביל את מהפכת הבריאות העולמית

מערכת ice | 
פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא (צילום דוברות שיבא)
במסגרת פסגת החדשנות של המרכז הרפואי שיבא, ה-ARC Summit, שמתקיימת היום (חמישי) במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת״א,  אמר דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, כי בעיצומו של המצב הביטחוני המורכב, הכולל ירידה עולמית חדשה בהשקעות בסקטור הטכנולוגיה, ההייטק הישראלי מוכיח שוב את חוסנו הייחודי. 
"גם כאשר נדמה שהאתגרים גוברים, חברות ההייטק הישראליות לא רק שורדות – הן ממשיכות לצמוח, למכור מוצרים ושירותים, לגייס השקעות ולהניע את החדשנות קדימה, עם כ-9,000 חברות טכנולוגיה פעילות, שמציבות את ישראל במקום השלישי בעולם - אחרי סן פרנסיסקו וניו יורק. החוסן הזה הוא תוצאה של שילוב בין רוח יזמית חזקה, גמישות ויכולת התאמה למציאות המשתנה במהירות", כך אמר בין.
לדבריו, בכל משבר ישנן הזדמנויות חשובות שיש לנצל. ״המשבר האקלימי העולמי, למשל, עורר צמיחה חסרת תקדים של חברות טכנולוגיה, המספקות פתרונות חדשניים להתמודדות עם ההשלכות של ההתחממות הגלובלית. במקביל, סקטור ההלת'טק מתפתחים בקצב מואץ וממנף יכולות ונכסים הקיימים בישראל בתחום", כך ציין מנכ"ל רשות החדשנות. 
פרופ׳ יצחק קרייס, מנכ״ל המרכז הרפואי שיבא, אמר במהלך הכנס: ״מערכת הבריאות הופכת להיות מנוע הצמיחה של המשק הישראלי כולו. אנחנו עדים בחודשים האחרונים ליותר ויותר סטארטאפים, פיתוחים, אקזיטים והשקעות חסרות תקדים של הקהילה הבינלאומית בחדשנות רפואית ישראלית. המפץ הזה לא רק מעצים את מערכת הבריאות הישראלית, והופך לנגד עינינו לאחד מעמודי התווך של הכלכלה הישראלית״.
פרופ׳ איל צימליכמן, סמנכ״ל טרנספורמציה וחדשנות בשיבא ומנהל ARC: ״מערכת הרפואה הציבורית ניצבת בפני אתגרים חסרי תקדים הדורשים פתרונות משני מצב. זו בדיוק הסיבה שזרוע החדשנות של שיבא הוקמה - כדי לפתח ולהטמיע פתרונות מתקדמים לאתגרים המורכבים ביותר ולהוביל את מהפכת הבריאות העולמית. 
השנה, בפסגת ARC אנו מדגישים את תהליכי הטרנספורמציה הרחבים שהובלנו הן בישראל והן בזירה הבינלאומית, עם שורה של חידושים, כולל פתרונות בינה מלאכותית מהפכניים, שירותי רפואה מרחוק שמאפשרים טיפול בבית החכם, גישות חדשניות לרפואה ממוקדת מטופל, ומכשור רפואי פורץ דרך. המודל של ARC ממשיך להיות מנוע מרכזי בתהליכי טרנספורמציה וצמיחה כלכלית בבתי חולים ומרכזים רפואיים רבים ברחבי העולם, גם בימים מורכבים אלו״. 
גל רצקובסקי, שותף, ראש מגזר הבריאות ומדעי החיים ב-Deloitte ישראל: ״אנחנו ב-Deloitte מאמינים שמערכת הבריאות העולמית חייבת לנוע למודל הפעלה חדש הכולל תפיסה רב ממדית ומניעתית הנשענת על חדשנות וכלים דיגיטליים. בשנה האחרונה אנו פועלים בשיתוף פעולה בינלאומי עם ה-ARC של שיבא, כדי להביא את השינוי ע"י יצירת מרכזי חדשנות בבתי חולים סביב העולם כולו במודל החדשנות של ARC. שיתוף הפעולה הזה מביא את החדשנות של ישראל לכל קצוות העולם ממלבורן באוסטרליה דרך מספר מדינות מפתח באירופה ועד ללוס אנג'לס בארה"ב".
ראג' גורלה, סמנכ"ל אסטרטגיית הבריאות הדיגיטלית בחברת UST: "אנחנו נרגשים להמשיך ולשתף פעולה עם ARC, שיבא ויזמים ישראלים נוספים. המטרה המשותפת שלנו היא להשיב זמן יקר ולהעמיק את הקשרים האנושיים המשמעותיים, כדי לעזור לאנשים להבין שגם אנשי צוות הבריאות הם בני אדם. אם יש מגפה אחת שאנו מתמודדים איתה היום, זו מגפה של בדידות ובידוד חברתי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה