השוק

חברת ההייטק הישראלית מתפוצצת: עסקת ענק של 10 מיליארד דולר

טאואר הישראלית תקים מפעל שבבים בהודו בהשקעה של כ-10 מיליארד דולר ביחד עם קבוצת אדאני, הבעלים של נמל חיפה. בשנה שעברה היתה אמורה טאואר להירכש על ידי אינטל, אך העסקה נפלה
מערכת ice |  2
טאואר סמיקונדקטור (צילום pixabay, ויקיפדיה)
ממשלת מהרשטרה בהודו אישרה הצעה של 10 מיליארד דולר של טאואר סמיקונדקטור הישראלית וקבוצת אדאני (המחזיקה בין היתר בנמל חיפה), להקמת מפעל לייצור שבבים בפאנוול. כך דווח אמש (חמישי) בהודו.
כבר במרץ השנה דווח כי חברת ייצור השבבים הישראלית המצליחה, מעוניינת לפתוח מפעל ענק בהודו, מדינה שכלכלתה מתפתחת בקצב מסחרר, אז דובר על סכום של כ-8 מיליארד דולר. ממשלת הודו השיקה תכנית שלפיה תסבסד לחברות גדולות שיהיו מעוניינות לפתח את הענף במדינה, סבסוד משמעותי שמדבר על היקף של 50% מעלות הקמת המפעל. בארץ, לשם השוואה, היתה מקבלת החברה סבסוד של 7% ובארה"ב 35%.
כזכור, לפני כשנתיים דווח על עסקת ענק לפיה ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אינטל תרכוש את חברת טאואר הישראלית בסכום של 5.4 מיליארד דולר. אך בשנה שעברה אינטל החליטה לבטל את העסקה ככל הנראה בעקבות לחץ של ממשלת סין על החברה בעקבות "המלחמה הקרה" בעולם השבבים בין סין לארה"ב.
 
אחרי ביטול העסקה, אינטל וטאואר חתמו על הסכם חדש במסגרתו טאואר תשתמש במפעל המתקדם של אינטל בניו מקסיקו להרחבת כושר הייצור שלה בארה"ב. בנוסף, דווח כי כחלק מההסכם בין החברות אינטל תשלם פיצויים שמוערכים בכ-354 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רונלי הכוניפינה
    אני באה לשם 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איצ'יקידנה!
    סגור
  • 1.
    רונלי העקומה
    אני באה לשם 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איצ'יקידנה!
    סגור