דיגיטל וטק

ההייטק הישראלי במלחמה: חצי מהחברות דיווחו על ביטולי השקעות

דוח של "סטארטאפ ניישן סנטרל" (SNC) מראה שההייטק הישראלי מראה עמידות מפתיעה עם גיוסים של 7.8 מיליארד דולר ופעילות מיזוגים ורכישות בשווי 9.6 מיליארד דולר, למרות ירידות קלות מהשנה הקודמת. חברות הסייבר וטכנולוגיות הבריאות מציגות ביצועים מרשימים, עם עסקאות בולטות בסך 1.2 מיליארד דולר.

מערכת ice |  1
ההייטק בזמן מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ דוד כהן, shutterstock)
11 חודשים לאחר אירועי ה-7 באוקטובר, ההייטק הישראלי מראה עמידות מרשימה למרות האתגרים הביטחוניים. דוח חדש של "סטארטאפ ניישן סנטרל" (SNC) מציין שתחום ההייטק רשם גיוסים בהיקף של 7.8 מיליארד דולר ופעילות מיזוגים ורכישות בשווי של 9.6 מיליארד דולר. זאת, על אף ירידות קלות לעומת השנה שקדמה למלחמה.
על פי פרסום של ישראל וולמן בידיעות אחרונות, הנתונים משקפים ביטחון מתמשך של המשקיעים בפוטנציאל החדשנות בישראל. עם זאת, 49% מהחברות דיווחו על ביטולי השקעות ו-70% הביעו חששות לגבי גיוס הון בשנה הבאה. במיוחד מדאיג המצב בצפון הארץ, שם כ-40% מהחברות בוחנות רילוקיישן חלקי או מלא של פעילותן.
חשש נוסף נובע מהעדר תכנון לטווח ארוך, כאשר 80% מהחברות ו-74% מהמשקיעים סקפטיים ביכולת הממשלה להוביל את מאמצי השיקום. למרות האתגרים, 54% מהחברות בטוחות ביכולתן לצמוח בשנה הקרובה, במיוחד בתחום הסייבר ותוכנות עסקיות. דוח SNC מדגיש את הצלחות תחום אבטחת הסייבר ואת הצמיחה המרשימה במגזר טכנולוגיות הבריאות, שבו נרשמו השנה שלוש עסקאות משמעותיות בשווי כולל של יותר מ-1.2 מיליארד דולר.
מנכ"ל SNC, אבי חסון מסר לידיעות אחרונות: "ההייטק הישראלי מפגין חוסן, אבל אי-אפשר להתייחס אליו כמובן מאליו. חוסר התכנון לטווח ארוך – במדיניות תקציבית, בתשתית מחקרית או במנועי צמיחה עתידיים – מייצר אי-ודאות, שעשויה לפגוע במומנטום המוצלח. הצמיחה העתידית שלו תלויה ביציבות אזורית ובמדיניות ממשלתית אחראית".  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שטויות! אתם לא עושים טוב בכתבות השטותיות שלכם
    הממ 09/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם ממש אתר צהוב ולא רציני לא מבין למה גוגל מקפיץ לי שטויות שלכם עשיתי חסימה
    סגור