בארץ

ה-7 באוקטובר: נתניהו הוזהר על ידי הצבא? אלו המסמכים שנמצאים במחלוקת

משרד ראש הממשלה אינו חושם את מסמכי האזהרה שהוגשו לנתניהו לפני מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, בטענה לסיווגם ורגישותם הביטחונית. במהלך 2023 התקיימה רק פגישה אחת בארבע עיניים בין נתניהו לראש אמ"ן, מה שמצביע על ירידה משמעותית בתקשורת בין השניים בהשוואה לממשלות קודמות

מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
11 חודשים לאחר מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, משרד ראש הממשלה לא חושף את מסמכי האזהרה שהוגשו לנתניהו לפני ההתקפה. לפי פרסום שהביא ירון אברהם במהדורה המרכזית של חדשות 12, במהלך 2023 התקיימה פגישה אחת בלבד בארבע עיניים בין ראש אמ"ן לראש הממשלה.
התנועה לחופש המידע ועמותת הצלחה פנו כמה פעמים למשרד ראש הממשלה ולצה"ל בדרישה לקבל את המסמכים, הפניות, ההערכות והסקירות שהועברו לנתניהו בנוגע לסכנות ולסיכונים אפשריים. צה"ל אישר את קיומם של ארבעה מסמכי התרעה, אך בלשכת נתניהו טוענים כי המסמכים כללו הערכות שחמאס מורתע ולא הצביעו על התקפה אפשרית.
על פי הדיווח ב-N12, במשרד ראש הממשלה סירבו למסור את המסמכים לציבור, וציינו כי הסיווג והרגישות הביטחונית של המסמכים הם הסיבה לכך. מעניין לציין, שבמהלך 2023 התקיימה ירידה חדה במספר הפגישות בין ראש הממשלה לראש אמ"ן, לעומת ממשלות קודמות. התשובות המדויקות ייתכן שיתקבלו רק לאחר הקמת ועדת חקירה ממלכתית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אוייייי
    דוד 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "הנוצרים" סליחה זה לא "נוצרים" מפיצים בשמועת זדוניות על רצח ה"צלוב"זה ביבי האשםםםםםםםםםםםםםםםםםםם
    סגור