בעולם

עידן עופר חוטף מכה מאיראן: זה מה שקרה לספינה בבעלותו

ב-AP טוענים כי החשד המרכזי הוא שרחפן איראני חמוש בשם 'שאהד 136' עומד מאחורי מתקפה על ספינת משא בבעלותו, וזאת בזמן הפלגתה באוקיינוס ההודי כשבחרטומה דגל מלטה, יש חשש לנזק שנגרם לספינה, אך לא לאנשי הצוות
מערכת ice |  1
עידן עופר (צילום פלאש 90/ משה שי, ויקיפדיה)
החות'ים ומפעילים האיראנים ממשיכים בפעולות שלהם בים נגד כל ספינה הקשורה במישרין או בעקיפין לישראל או לאנשי עסקים ישראלים ועל פי דיווח ב-AP, אוניית המשא CMA CGM Symi בבעלות המיליארדר הישראלי עידן עופר הותקפה גם היא אחרי שבשבוע שעבר הייתה זו ספינת משא הקשורה לרמי אונגר שהותקפה על ידי החות'ים שהשתלטו עליה..
ב-AP טוענים כי החשד המרכזי הוא שרחפן איראני חמוש בשם 'שאהד 136' עומד מאחורי המתקפה, וזאת בזמן הפלגתה באוקיינוס ההודי כשבחרטומה דגל מלטה, יש חשש לנזק שנגרם לספינה, אך לא לאנשי הצוות. האוניה המדוברת, על פי AP בבעלות חברת איסטרן פסיפיק שיפינג שבסיסה בסינגפור ובשליטתו של עופר.

כל זאת לאחר שערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח בשבוע שעבר כי החות׳ים בתימן חטפו ספינת משא ״ישראלית״ עם 22 אנשי צוות עליה. הספינה המדוברת שטה תחת דגל איי הבהאמה, היא שידרה לאחרונה לפני 26 שעות והיא בבעלות איש העסקים רמי אונגר.
 
משרד ראש הממשלה הגיב לחטיפה: "אנו מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית נגד ספינה בינלאומית. האוניה בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, נחטפה באכוונה איראנית על ידי מליציית הח'ותים בתימן". 

דובר צה"ל מסר: "אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח׳ותים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית. מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראליים.  לא מדובר בספינה ישראלית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ספינה
    תמרה 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע לו
    סגור