כסף וצרכנות

מנכ"ל דלתא גליל: "ברבעון האחרון צמחנו ב-29% במכירות אונליין" I ריאיון

בראיון עם אייזק סבאח, מנכ"ל חברת דלתא גליל, ויניב בנדק, סמנכ"ל הכספים, הם סוקרים את תוצאות הדוח הרבעוני המרשימות, תוך התמקדות בצמיחה במגוון תחומים, גם בתקופת מלחמה. החברה מצליחה להתרחב בשוק המקומי והבינלאומי, תוך שימת דגש על חדשנות ושיפור הרווחיות
ענת סימן טוב |  1
אייזק דבח מנכל דלתא גליל (צילום יחצ)
חברת דלתא גליל פרסמה לאחרונה דוח כספי מרשים, שמציג גידול משמעותי במכירות ורווחיות, למרות האתגרים שהציבה השנה החולפת, בהנחה שמדובר בתנאים מאתגרים במיוחד, בריאיון אייזק סבאח, מנכ"ל החברה, ויניב בנדק, סמנכ"ל הכספים, סיפרו  הצלחות, אתגרים ועתיד המותגים
הצגתם דו"ח רבעוני מאוד מאוד יפה, וזה עוד בשנת מלחמה:
"הדו"ח מציג גידול של 13% במכירות בכל תחומי הפעילות שלנו. אנחנו צומחים בכל מגזר גם בפרייבט לייבל עם הלקוחות האסטרטגיים שלנו, וגם במגזר המותגים, כל המותגים שלנו מציגים תוצאות חיוביות, עם גידול חזק בישראל ובחוץ לארץ. המפעלים שלנו פועלים במלוא הקיבולת, מה שמאפשר לנו להגיע לרווחיות גבוהה. כל זה קורה למרות המצב הביטחוני, וזה בהחלט הישג מרשים. הגדילה המרשימה ביותר היא במגזר הפרייבט לייבל, שהוא המגזר הגדול ביותר שלנו. אנחנו עובדים עם לקוחות מאוד גדולים ומרכזיים, ובזכות שיתופי פעולה ארוכי טווח, אנחנו מצליחים להגדיל את הפעילות ואת הרווחיות. המפעלים שלנו במצב מצוין, וזו אחת הסיבות שאנחנו מצליחים לגדול בצורה כל כך משמעותית."
בדו"ח הוצג כי ישנה ירידה בתזרים המזומנים בעקבות המלאים. איך אתם רואים את המצב ברבעון הבא?
"הירידה במזומנים היא תוצאה של עבודה שעשינו בשנה שעברה, בה צמצמנו את המלאים. אנחנו עכשיו מצטיידים לקראת העונה החורפית והמכירות הצפויות. גם אם המלאים עלו, אנחנו מצפים שההשפעות על התזרים יהיו מינימליות. בנוסף, ההתמודדות עם הלוגיסטיקה בזמן מלחמה גם משפיעה על זמני הגעת המשלוחים, אך אנחנו מתמודדים עם זה בצורה טובה."
איך החברה מצליחה להציג תוצאות טובות בזמן מלחמה, כשהמציאות כולה כה מאתגרת?
"הפעילות הישראלית מהווה כ-15% מהפעילות הכללית של החברה, והתחום הזה בהחלט התמודד יפה גם תחת האתגרים של תקופת המלחמה. אחת הסיבות המרכזיות לגידול הייתה השקת מותגים חדשים, כמו ויקטוריה'ס סיקרט בישראל, שהשיקנו בהצלחה. בנוסף, הצרכים הישראלים והביקוש לביגוד לבסיסי, כמו הלבשה תחתונה וביגוד בית, נותנים יציבות למכירות גם תחת אי ודאות."
האם הייתם מרגישים את אתגרי השילוח והייבוא בזמן מלחמה?
"אכן חווינו אתגרים בשילוח, במיוחד מהמזרח, עם עלייה במחירים ותיאורים בזמני הגעת המשלוחים. זה כמובן גרם להכבדה על התהליך הלוגיסטי, אבל אנחנו מצליחים להתנהל ולספק את המוצרים בצורה טובה. החברה נוקטת צעדים להפחתת עלויות, ואנחנו בודקים כל הזמן את האפשרויות להוריד את העלויות הללו."

יניב בנדק סמנכ"ל כספים צילום: דנה קרן
האם המפעלים שלכם במצרים פועלים כרגיל? יש בעיות פוליטיות או ביטחוניות?
"במצרים המפעלים פועלים כרגיל. המפעלים מנוהלים על ידי צוותים זרים, ואין לנו כרגע שום בעיה בהפעלה. בסופו של דבר, אנחנו לא מרגישים שום השפעה של מתיחות פוליטית. במזרח התיכון תמיד יש אי יציבות, אבל אנחנו פועלים בצורה מאוד מקצועית ומצליחים להמשיך לפתח את הפעילות".
 
מה דעתכם על מגמות אופנה לשנים הקרובות?
"תחום האקטיב בהחלט נמצא במגמת צמיחה גדולה. אנחנו רואים צמיחה משמעותית בקטגוריות של הלבשה תחתונה, בגדי ספורט, והלבשת אקטיב. אצלנו, מותג פאנטה ריי, שנכנס לפני 3 שנים לשוק, מציג הצלחה מרשימה. אנחנו רואים שבסופו של דבר, הצרכנים רוצים בגדים שנוחים ונראים טובים גם לפעילויות ספורטיביות וגם לשימוש יומיומי."
איך אתם רואים את הצרכן הישראלי? הוא יציב או שהוא נוטה להשתנות כל חודש?
"הצרכן הישראלי, בהשוואה לשווקים אחרים, פחות מושפע מהשינויים העונתיים. רוב הפעילות שלנו היא במוצרים בייסיק, הלבשה תחתונה, בגדי ילדים וביגוד לבית. למרות שישנם חודשי שיא כמו בקיץ ובחורף, אנחנו לא רואים שינויים קיצוניים במכירות באופן כללי."
האם המותג ויקטוריה'ס סיקרט – האם הוא עמד בציפיות שלכם מאז הגעתו לישראל?
"המותג ויקטוריה'ס סיקרט בישראל בהחלט עמד בציפיות. השוק הישראלי קיבל אותו מאוד יפה, וההיצע של המוצרים בסקטורים שונים של אופנה הוא מה שהיה חסר כאן קודם לכן. יש לנו הרבה פניות למותג הזה, וללא ספק מדובר בהשקה מוצלחת. ובסך הכל אנחנו מרוצים מהתוצאות שהמותג מביא איתו. אנחנו בתכניות להתרחב איתו, לפתוח עוד חנויות, להוסיף נקודות מכירה, ואנחנו צפויים להמשיך ולהגדיל את הפעילות בשנה הבאה."
מה קהל הלקוחות שלכם מעדיף יותר: לקנות באונליין או בחנויות פיזיות?
"אנחנו רואים שבסך הכל אנחנו מוכרים הרבה יותר בחנויות פיזיות. יחד עם זאת, יש תמיכה משמעותית באונליין, ובמהלך הרבעון האחרון צמחנו ב-29% במכירות אונליין בכל החברה, לעומת הרבעון השלישי של שנה שעברה. בישראל, מכירות האינטרנט צמחו ב-60% משנה לשנה, ואנחנו ממשיכים להגדיל את המכירות האלה לצד מכירות ריטייל. כך שהמכירות שלנו באונליין צומחות, אך עדיין החנויות הפיזיות הן החוזקה שלנו. אנחנו רואים את זה בכל העולם – החנויות הפיזיות עדיין חזקות, אך האונליין הולך ומתרחב."
איך אתם מתמודדים עם יוקר המחייה בארץ, במיוחד כשיש עלייה במחירים בסופר ובחנויות?
"היוקר משפיע, אך אנחנו מתמקדים בעיקר במוצרים בייסיק – הלבשה תחתונה, פיג'מות, בגדי בית ספר, ומוצרים בסיסיים. אנחנו רואים שהביקוש למוצרים כאלה נשאר יציב יחסית גם בתקופות כאלו, כי מדובר במוצרים חיוניים."
מה צפוי לשנת 2025?
"אנחנו ממשיכים לפתח את המותגים שלנו. המטרה שלנו היא לצמוח ולהגדיל את המכירות והרווחיות, תוך שמירה על איכות המוצרים והשירותים שאנחנו מספקים"
לסיום, דלתא גליל מצליחה להמשיך בצמיחה מרשימה גם בזמנים קשים, באמצעות גיוון במוצרים, שותפויות חזקות, והשקעה מתמשכת בשוק המקומי והבינלאומי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה עם קצת מבצעים?
    אפי הנמר 11/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נשחק הכיס
    סגור