השוק

מטורף: UBS רושם את הרווח הבנקאי הגבוה אי פעם

הבנק השוויצרי שרכש בחודש מרץ האחרון את קרדיט סוויס בעסקת בזק דרמטית, גלגל לכיסו 28.88 מיליארד דולר. למרות זאת, מהלכי הקיצוצים יימשכו כמתוכנן ובשנתיים הקרובות אלפים מעובדיו צפויים להישלח הביתה

מערכת ice | 
UBS (צילום WIKIMEDIA)
הבנק השוויצרי UBS דיווח היום (חמישי) על הרווח הרבעוני הגבוה ביותר אי פעם בתולדות ענף הבנקאות העולמית. בסיכום הרבעון השני, הבנק רשם רווח נקי של 28.88 מיליארד יורו דולר. לאחר שהשתלט על קרדיט סוויס בעלות של 3.8 מיליארד דולר, נוצר פער חשבונאי בין הסכום שבו רכש אותו לבין שווי נכסיו, מה שהקפיץ את רווחיו לסכומי עתק.
חרף הציפייה כי הפער ישפיע באופן דרמטי על התוצאות, כל תחזיות האנליסטים עמדו על רווח נמוך בהרבה: 12.8 מיליארד דולר. הרווח המתואם של UBS המנטרל פער זה בין התשלום לשווי הנכסים, עמד ברבעון השני על 1.1 מיליארד דולר. ממשלת שוויץ וכלכלנים רבים ברחבי העולם סברו כי קריסה של קרדיט סוויס הייתה עלולה לטלטל את הקהילה הפיננסית הגלובלית כולה. המהלך מנע את קריסתו של קרדיט סוויס והשיא רווחים חסרי תקדים עבור UBS.  
צוות מיוחד של UBS עומל על אינטגרציה של עסקי הבנקים. לפיכך, מנכ"ל UBS סרג'יו ארמוטי הודיע כי בשלב בראשון יבוצע קיצוץ במסגרתו יפוטרו בשנתיים הקרובות 3,000 עובדים של הבנק בשוויץ. זוהי סנונית ראשונה בתחום צמצום כח האדם. לאור השילוב בין שני המוסדות, UBS צפוי לפטר בהמשך עובדים רבים נוספים. פעולות אלו יוכלו להביא לחיסכון של 10 מיליארד דולר עבור הבנק.
אחת העסקאות הדרמטיות בהיסטוריה של הבנקאות. קרדיט סוויס (צילום: קרדיט סוויס)
בחודש מרץ האחרון UBS רכש את קרדיט סוויס, מה שהפך במהרה לאחת העסקאות הדרמטית בהיסטוריה של הבנקאות העולמית. קרדיט סוויס, שהיה על סף פשיטת רגל, מכר את נכסיו במחצית השווי שלו באותו הזמן. הממשלה השוויצרית הייתה מעורבת במגעים לעסקה, ואף נטלה בהם חלק משמעותי. המטרה הייתה למנוע קריסה של קרדיט סוויס, שאיבד 30% מערכו בחודש שקדם לעסקה, ואת אמונם של הלקוחות והמשקיעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה