השוק

הפד חושש מקריסה של בנקים קטנים - דורש להגדיל נזילות

על פי דיווחים בכלי התקשורת הכלכלית בארה"ב, הפדרל ריזרב פנה בדיסקרטיות לבנקים הקטנים והבינוניים בדרישה/ בקשה להגדיל את הנזילות שלהם; החשש הוא מהחרפה במצב הכלכלי שעלול להביא למשיכת כסף מוגברת על ידי הציבור
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
את הדברים האלה צריך לקרוא בזהירות המתבקשת. על פי דיווחים בכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב, הפדרל ריזרב פנה לבנקים הקטנים והבינוניים כדי שאלה יגדילו את הנזילות שלהם. החשש של הפד, בעקבות נתוני מקרו שפורסמו בימים האחרונים, שמצבם הכלכלי של משקי הבית יורע והם יבקשו למשוך כסף מהבנקים.
נתון המקרו האחרון שפורסם היה סקר התעסוקה שהוא סקר שמקדים פרסום רשמי על מצבו של שוק העבודה האמריקאי. הסקר מלמד על תוספת משרות נמוכה מאוד מהתחזיות המוקדמות מה שמוביל למסקנה (ראשונה) כי הריבית הגבוהה מתחילה לחלחל לכלכלה הריאלית.

אם זה אכן המצב, הרי שהמערכת הבנקאית צריכה להתחיל להיערך להאטה מתמשכת שלא לדבר על מיתון וזה אומר: משיכת כספים מוגברת מהמערכת הבנקאית, כלומר אנשים יעשו שימוש מוגבר בחסכונות שלהם. הסיטואציה השנייה היא עלייה במספר כשלי האשראי, כלומר אנשים יתקשו לשלם את ההלוואות שלהם והמערכת הבנקאית תיאלץ למחוק חלק מהחובות.
כך או אחרת, נראה כי מצבם של הבנקים הקטנים בארה"ב הביא את הפדרל ריזרב לבקשה הקשה הזו. עכשיו נסביר כי הדרך הקלאסית של הבנקים להגדיל הון היא באמצעות הנפקת הון וזה אומר, במחירים של היום ובריבית הגבוהה בעולם, שהם יצטרכו לתת מחירים זולים יחסית וזה קשה מאוד לבנק לעשות כך שמכאן הבנקים הקטנים והמקומיים בארה"ב יצטרכו להיות יצירתיים בדרכים שהם מגדילים את הנזילות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה