בעולם

אילון מאסק יפסיק את המלחמה באוקראינה? סערה בארה"ב

במגזין הניו יורקר דיווחו כי מאסק אמר לאחד הבכירים כי הוא דיבר באופן אישי עם נשיא רוסיה. "המסקנה שלי הייתה שהוא נהיה עצבני שמעורבותה של חברת סטארלינק נתפסת יותר ויותר ברוסיה כמאפשרת את המאמץ המלחמתי האוקראיני, וחיפש דרך להרגיע את החששות הרוסיים"
מערכת ice |  1
תכנית לשלום בין אוקראינה לרוסיה (צילום freepik, ויקיפדיה)
איו ספק שהמיליארדר אילון מאסק, האיש העשיר בעולם, שהוא גם הבעלים של טסלה, ספייס X וטוויטר הוא דמות מורכבת ורבת השפעה, אבל האם מסוגל אפילו לעצור מלחמות? בארה"ב נטען כי הוא חשף לכאורה בפני בכירי הפנטגון את השיחות הישירות שלו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זאת חרף הכחשותיו בעבר.
במגזין הניו יורקר דיווחו כי מאסק אמר לאחד הבכירים כי הוא דיבר באופן אישי עם נשיא רוסיה. "המסקנה שלי הייתה שהוא נהיה עצבני שמעורבותה של חברת סטארלינק נתפסת יותר ויותר ברוסיה כמאפשרת את המאמץ המלחמתי האוקראיני, וחיפש דרך להרגיע את החששות הרוסיים".

הדברים הללו עומדי בסתירה לציוץ מאוקטובר 2022 שבו כתב מאסק על הקשר שלו עם נשיא רוסיה, "לא, זה לא. דיברתי עם פוטין רק פעם אחת וזה היה לפני כ-18 חודשים. הנושא היה החלל".
במשרד ההגנה האמריקאי הגיבו: "אנו מודעים לסיקור ולעניין בכך והמשרד אכן מתקשר עם סטארלינק עבור שירותים מסוג זה. כפי שגם הצהרנו, בשל האופי הקריטי של מערכות אלו - לא פרסמנו פרטים נוספים לגבי יכולות ספציפיות, חוזים או שותפים - בשלב זה". מאסק נחשד בכך שגרם לסטארלינק לשבש את הקשר לאוקראינים וצידוד מלא בפוטין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מספיק עם המלחמות
    החץ הירוק 08/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מספיק עם המלחמות וההרג רוצים לחיות בשקט כבר אלוי שזה יגמר כבר
    סגור