בעולם

ענף הביטוח בנתון מדאיג: משבר האקלים גרם לנזקים במיליארדי דולרים

ניכר שמשבר האקלים משפיע על העולם ומוביל למזג אוויר קיצוני. בעקבות דו"ח שפורסם השבוע, התגלה כי הוא מכה גם בענף הביטוח בעולם.

מערכת ice | 
משבר האקלים (צילום shutterstock)
לפי דו"ח של ענקית הביטוח סוויס רה מדווחת על כך שהיקף הנזקים שנגרמו כתוצאה מאסונות טבע תפח ל-50 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2023, הסכום השני בגובהו מאז 2011, כפי שפורסם בדוח של החברה.
בנוסף לשריפות באירופה כמו השריפה בסיציליה שגרמו לנזק. מנתוני הדוח, עולה כי סופות חמורות היו אחראיות על 70% מהנזקים המבוטחים, ורעש האדמה שפקד את טורקיה וסוריה בפברואר היה האסון היקר ביותר, ציינה החברה בדו"ח.
לדוגמא, בארה"ב לבדה, סופות גרמו לנזק מבוטח בסך 34 מיליארד דולר, הסכום הגבוה אי פעם בתקופה בת שישה חודשים, ותנאי מזג אוויר קיצוניים בפלורידה ובקליפורניה אילצו חלק מחברות הביטוח להפסיק למכור פוליסות במדינות הללו.
בסך הכל, הנזק הכלכלי הגלובלי הסתכם ב-120 מיליארד דולר, 46% מעל לממוצע בעשור האחרון. בנוסף, טענה החברה בדוח שהיקף הנזק המבוטח גדל לעומת 48 מיליארד דולר בשישה החודשים הראשונים של 2022.
החברה מאשרת את הנתון המצער של הצמיחה השלילית של בין 5-7% בהפסדי המבוטחים. בנוסף, נמסר שהנזקים התרחשו לא רק בגלל משבר האקלים אלא גם כתוצאה מצמיחה מהירה בערך הכלכלי של אזורים עירוניים ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה