בעולם

כלכלת סין מתאוששת: הבנק המרכזי יוצא במהלך שהפתיע את השוק

לאחר שרשמה ירידות משמעותיות לאחר משבר הקורונה, כעת כלכלת סין מציגה סימני התאוששות. בצל נתוני הייצור והקמעונאות שיפרו התחזיות והאופטימיות לגבי המצב בהמשך, הבנק המרכזי בסין הודיע על הורדות ריבית
מערכת ice | 
עליית מחירים בסין (צילום vecteezy, Magma Images)
לאחר שחוותה ירידות משמעותיות בשנים האחרונים, ברבעון השלישי של השנה, כלכלת סין רושמת תנופה מרשימה. בהמשך למגמה החיובית, הבנק המרכזי של סין הוריד את ריבית הבנצ'מארק לשנה ולחמש שנים, בשני המקרים ב-25 נקודות בסיס.
התפקיד של ריבית הבנצ'מארק הוא לקבוע את בסיס עלויות המימון בהלוואות ובאג"ח כאחד. הריבית לשנה ירדה מ-3.35% ל-3.10%, ואילו הריבית לחמש שנים ירדה מ-3.85% ל-3.60%. הורדת הריבית הייתה צפויה, אך חלק מהכלכלנים העריכו שהיא תהיה מתונה יותר ותעמוד על 20 נקודות בסיס.
סופי אלטרמט, כלכלנית מ"יוליוס בר", מסכמת את העלייה שנרשמה בכלכלה הסינית: "ברבעון השלישי, הכלכלה הסינית צמחה ב-0.9% בהשוואה לרבעון הקודם, לאחר צמיחה של 0.5% (מתוקן כלפי מטה) ברבעון השני. בהשוואה לשנה הקודמת, הצמיחה עמדה על 4.6% ברבעון השלישי, לאחר 5.5% ברבעון הראשון ו-4.7% ברבעון השני".
עם זאת, צמיחת התמ"ג הריאלית הייתה מעט מעל לתחזית הקונצנזוס ולתחזית שלנו. הצמיחה הנומינלית נשארה מתחת לצמיחה הריאלית, מה שמסמן את הרבעון השישי ברציפות של דפלציה בתמ"ג.
מדדי הפעילות הכלכלית לספטמבר, שפורסמו יחד עם נתוני התמ"ג, הראו שיפור נרחב לאחר קריאות חלשות בחודשים הקודמים. כך, תנופת הצמיחה במכירות קמעונאיות, בייצור התעשייתי ובהשקעות בנכסים קבועים התאוששה יותר מהצפוי. בסך הכל, תנופת הצמיחה בכלכלה הסינית השתפרה בספטמבר. עם זאת, חוסר האיזון בכלכלה נמשך, לצד לחצים להורדת מחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה