השוק

בנק מזרחי טפחות: "ישנו שיפור, אבל לא כזה ימתן את האינפלציה"

יוני פנינג, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות, ערך סקירה כלכלית שבועית בנוגע  לכלכלת ארה"ב זאת על רקע השינויים במדדי המחירים ושוק התעסוקה, באירופה בצל ההחלטה על הורדת הריבית וכמובן בישראל, שרשמה ירידה במדד המחירים ובנתוני התוצר
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
יוני פנינג, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות, ערך הבוקר (ראשון) סקירה כלכלית שבועית בה הוא מתייחס למספר שווקים ברחבי העולם, בהם מצבן של הכלכלה בישראל, באירופה ובארצות הברית.
ארה"ב:
בהמשך למדדי המחירים העירניים, ושוק התעסוקה החזק מהצפי, גם הפעילות הצרכנית בארה"ב מתבררת כערה מהצפוי, על פי נתוני המכירות הקמעונאיות, בספטמבר. סך המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלה ב-0.4% מרשימים, חודשית.
בחודש אוגוסט הוא רשם עלייה מתונה משמעותית של 0.1%. הנתון ידוע בהיותו מנוכה עונתיות, אבל נומינאלי. אז העלייה האמורה הייתה שלילית כולל אינדיקציות אינפלציוניות. והיא יוחסה בחלקה להשפעות המדיניות המוניטרית המצמצמת. 
ישראל:
מדד המחירים לצרכן נמוך משמעותית מהצפי, בספטמבר. הרבה מזה נובע מרכיב הטיסות. ולהערכתנו, נמשיך לראות את הדינמיקה כאינפלציונית באופן בולט לפחות עד לנתוני מדד אוקטובר.
נתוני התוצר זוכים לעדכון מפתיע כלפי מטה ברבעון השני. להערכתנו, לאור התחדשות הפעילות, נראה את זה מתקן בהמשך. אל מול זה, נתוני המשרות הפנויות הציגו התמתנות קלה בספטמבר, לנוכח שוק התעסוקה ההדוק, נתון זה מהווה שיפור. לא כזה שימתן את האינפלציה. אבל בהחלט כזה שמעיד על הגמישות, כולל זו הענפית, ברמות השכר הנוכחיות. 
אירופה:
הבנק המרכזי האירופי (ה-ECB) הודיע בשבוע שעבר על הפחתה נוספת, השלישית במספר, בריבית ה-Eurozone, לרמת 3.25%. הודעת הריבית הדגישה כי נתוני מדד המחירים האחרונים מעידים כי התהליך הדה-אינפלציוני נמשך.
וכי תחזית האינפלציה מושפעת גם מהפתעות כלפי מטה של האינדיקטורים הכלכליים. כנ"ל, פסקת ההכוונה לעתיד המדיניות המוניטרית נותרה ללא שינוי, והמשיכה להדגיש כי ה-ECB נחוש להבטיח את החזרת האינפלציה ליעד ה-2% בעיתה (Timely manner), וכי המדיניות המוניטרית תישאר מרסנת דיה ככל שיידרש כדי להשיג את היעד הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה