בעולם

הבנק המרכזי האירופי מפחית ריבית בפעם השלישית: איך ישפיע על הכלכלה?

הבנק המרכזי האירופי מפחית את הריבית ל-3.25% לראשונה זה 13 שנה, בעקבות ירידה באינפלציה. תחזיות הצמיחה הוקטנו, וההפחתות נועדו לתמוך בכלכלות גוש היורו הנאבקות בקשיים כלכליים
מערכת ice | 
יורו (צילום vecteezy)
הבנק המרכזי האירופי (ECB) הודיע על הפחתת הריבית בפעם השלישית השנה, עם ירידה של 0.25% ל-3.25%. מדובר בהפחתה שנייה ברציפות, תופעה שלא התרחשה במשך 13 שנים. הסיבה המרכזית להחלטה היא הירידה בשיעור האינפלציה, שהגיע בספטמבר ל-1.8%, מתחת ליעד של 2% שהציב הבנק.
בהצהרה שהוציאה מועצת המושלים של ה-ECB, צוין כי תהליך הדיסאינפלציה מתנהל בצורה טובה, עם אופטימיות בנוגע למצב הכלכלה. עם זאת, ישנן השפעות שליליות על התחזיות לאינפלציה בשל נתוני פעילות כלכלית מאכזבים.
מאז הפגישה הקודמת של בכירי הבנק, שהתרחשה ב-12 בספטמבר, ציפיות השוק להמשך הפחתות הריבית גברו. נשיאת ה-ECB, כריסטין לגארד, הצהירה לאחרונה כי הנתונים תומכים בהנחה שהאינפלציה תשוב ליעד בצורה יציבה.
בנוסף, הבנק צמצם את תחזית הצמיחה שלו לגוש היורו ל-0.8% בשנה הבאה, לעומת תחזית קודמת של 0.9%, בעקבות ביקושים חלשים בשוק. הפחתת הריבית נועדה לתמוך בכלכלות האזור, במיוחד במדינות כמו גרמניה וצרפת, המתמודדות עם אתגרים כלכליים שונים. בשוק יש ציפיות שההפחתות ימשכו גם בשנה הבאה, מה שיכול להעניק דחיפה חיובית לשוק העבודה ולצמיחה הכלכלית באירופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה