מדדים ומחקרים

90% מהכלכלנים מסכימים: זה מה שהבנק האירופי המרכזי יעשה באוקטובר ודצמבר

כלכלנים מעריכים כי הבנק האירופי המרכזי יוריד את הריבית ב-25 נקודות בסיס הן באוקטובר והן בדצמבר. זאת, במטרה להחזיר את האינפלציה לרמה של כ-2% 
שרון בירקמן | 
כריסטין לגארד נשיאת הבנק המרכזי האירופי (צילום shutterstock)
סקר שנערך על ידי סוכנות הידיעות רויטרס מעלה כי הם צופים כי הבנק האירופי המרכזי (ECB) יוריד את הריבית ב-25 נקודות אחוז כבר באוקטובר. הם צופים הורדה נוספת בשיעור זהה גם בדצמבר. הסקר נערך בקרב 75 כלכלנים. 
בששת החודשים האחרונים, הכלכלנים צפו הפחתת ריבית כוללת בשלוש פעימות של 25 נקודות בסיס השנה, כעת הם מצפים לארבע פעימות. 93% מהמשיבים (70 מתוך 75) צופים כי הבנק יוריד את שיעור הריבית ב-25 נקודות בסיס באוקטובר, ל-3.25%. 90% מהמשיבים (68 מתוך 75) צופים הורדה נוספת של 25 נקודות בסיס בדצמבר, מה שיעמיד את שיעור הריבית על 3%. חמישה כלכלנים בלבד מתוך אלה שנסקרו צופים שהריבית תישאר ללא שינוי.
בסקר שערכה סוכנות הידיעות בחודש שעבר, 12% בלבד מהכלכלנים צפו הפחתת ריבית באוקטובר. שינוי הכיוון הסתמן לאחר שהאינפלציה בספטמבר צנחה מתחת ל-2% ולאחר שנשיאת הבנק האירופי המרכזי, כריסטין לגארד, רמזה כי הורדה צפויה כבר החודש. "ההתפתחויות האחרונות מחזקות את הביטחון שלנו שהאינפלציה תחזור ליעד במועד המתאים", אמרה לגארד בדיון בפרלמנט האירופי בשבוע שעבר. "ניקח זאת בחשבון במפגש הבא שלנו בנושא מדיניות מוניטרית באוקטובר".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה