השוק

השר לשעבר בדרך לנאסד"ק: זו החברה שתתמזג עם החברה שלו

גדפין הישראלית בדרך לנאסד"ק כשתתמזג עם חברת israel acquisition corp של יזהר שי, המיזוג, שצפוי להעריך את גדפין בין 100 ל-200 מיליון דולר, מבטיח להפוך את החברה הצעירה לשחקנית משמעותית בשוק העולמי של כלי טיס בלתי מאוישים
מערכת ice |  1
שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי (צילום יחצ כחול-לבן)
בצעד מפתיע שמסמן את התחדשות עולם הספאקים, חברת israel acquisition corp של יזהר שי מתכוונת למזג לתוכה את גדפין (Gadfin) הישראלית, מפתחת רחפני המשלוחים המתקדמים. המיזוג, שצפוי להעריך את גדפין בין 100 ל-200 מיליון דולר, מבטיח להפוך את החברה הצעירה לשחקנית משמעותית בשוק העולמי של כלי טיס בלתי מאוישים.
גדפין, שהוקמה ב-2018 על ידי יוצאי התעשייה האווירית, מציגה טכנולוגיה פורצת דרך בתחום הרחפנים. כלי הטיס שלה, המונעים על ידי מימן, מסוגלים לטוס במהירות של 100 קמ"ש ולשאת מטענים של עד 10 ק"ג למרחקים העולים על 100 ק"מ. היכולת לנחות ולהמריא אנכית, יחד עם עמידות בתנאי מזג אוויר קשים, הופכת אותם לפתרון אידיאלי למשלוחי תרופות, ציוד רפואי ואפילו איברים להשתלה.

על פי הפרסום של כלכליסט, המיזוג עם הספאק של שי מגיע בנקודת זמן קריטית עבור שני הצדדים. בעוד גדפין מבקשת להרחיב את פעילותה ולהתחרות בשוק העולמי, הספאק מתקרב למועד האחרון שבו יצטרך להחזיר את הכסף למשקיעים אם לא ימצא חברת מטרה. עם 143 מיליון דולר שגויסו לספאק, המיזוג מבטיח לספק לגדפין את המשאבים הדרושים להאיץ את פיתוח הטכנולוגיה שלה ולהרחיב את נוכחותה בשוק.
המהלך הזה מסמן לא רק את עלייתה של גדפין לזירה הבינלאומית, אלא גם את התחדשות האמון בספאקים כאמצעי להנפקה. לאחר תקופה של אכזבות ותשואות שליליות, המיזוג עם חברה בעלת פוטנציאל צמיחה משמעותי כמו גדפין עשוי לסמן מגמה חדשה בשוק ההון. עם זאת, האתגר האמיתי יהיה להפוך את החזון של משלוחים באמצעות רחפנים למציאות מסחרית רווחית, בשוק תחרותי ומתפתח במהירות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שייתפגר (ל"ת)
    אמן 10/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור